do góry ^

Tekst łatwy do czytania (ETR)


Logo tekstu łatwego do czytania i rozumienia: głowa nad otwartą książką i podniesiony w górę kciuk w geście OKInformacja o Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w tekście łatwym do czytania i rozumienia

To jest budynek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu.

Nowoczesny budynek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu

Urzędem kieruje Marszałek Województwa Wielkopolskiego.

Marszałkiem Województwa Wielkopolskiego jest Marek Woźniak.

Marszałek Marek Woźniak na tle zieleni oraz flagi Polski i Unii Europejskiej

Urząd ma dużo działów. Te działy to departamenty. Każdy departament zajmuje się innymi sprawami.

Rysunek zapisanej kartki papieru. W prawym dolnym rogu leży ołówek.

Te sprawy to:

  • planowanie rozwoju całej Wielkopolski,
  • rozdzielanie pieniędzy z Unii Europejskiej,
  • transport w Wielkopolsce,
  • leczenie mieszkańców w szpitalach,
  • wspieranie gospodarki i przedsiębiorców, czyli osób, które mają firmy,
  • rolnictwo,
  • nauka młodzieży i osób dorosłych w szkołach,
  • działanie teatrów, muzeów i domów kultury,
  • odnowa zabytków,
  • budowa nowych dróg i mostów.

Główny budynek Urzędu jest przy alei Niepodległości 34.

Główne wejście do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego od strony alei Niepodległości

Tutaj pracuje Marszałek i Zarząd Województwa.

Urząd jest otwarty od godziny 7:30 do godziny 15.30.

Urząd jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.

Symbol osoby niepełnosprawnej na wózku

Do Urzędu możesz dojechać autobusem numer 168, 169 i 171.

Przystanek nazywa się Urząd Marszałkowski.

Rysunek autobusu

Jeśli masz problemy z chodzeniem i chcesz przyjechać autem, przy budynku Urzędu jest miejsce do zaparkowania.
Jest oznaczone niebieską kopertą.

Parking od strony ulicy Świętej Barbary

Gdy wejdziesz do budynku zobaczysz okienko.

Nazywa się Informacja.

Podejdź i powiedz, jaką sprawę chcesz załatwić.

Dowiesz się, co dalej robić.

Punkt informacyjny Urzędu Marszałkowskiego znajdujący się w holu głównym budynku

Żeby załatwić sprawę możesz:

napisać zwykły list na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań

użyć platformy ePUAP: /umarszwlkp/SkrytkaESP.

Możesz też wysłać email na adres: kancelaria@umww.pl

Symbol koperty

Możesz też zadzwonić na numer telefonu: 61 626 66 66.

Symbol słuchawki telefonicznej

W Urzędzie pracują też osoby, które zajmują się pieniędzmi z Unii Europejskiej.

Na pierwszym piętrze jest Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich.
Tam dowiesz się, jak można skorzystać z tych pieniędzy.

logo: Punkt informacyjny Funduszy Europejskich

Jeśli jesteś osobą Głuchą, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego zapewni tłumacza języka migowego.

Trzeba powiadomić urząd 3 dni wcześniej, że tego potrzebujesz.

Dwie ręce oznaczające język migowy

Jeśli pomaga Ci pies przewodnik, możesz z nim przyjść do urzędu.

Rysunek psa przewodnika na smyczy

Informacja o Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w tekście łatwym do czytania i rozumienia - pobierz dokument



Osoba odpowiedzialna za:
wytworzenie informacji: 2022-01-25 Adam Habryło
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2022-01-25 14:06:16 przez Tomasz Orłowski

Rejestr zmian - poprzednia opublikowana wersja artykułu - pokaż rejestr



Urząd Marszałkowski
Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, tel.: 61 626 66 66

www.gov.pl/web/bip

Stronę odwiedzono 3354 razy
UMWW ©2024