do góry ^

Roczne sprawozdanie wójta, burmistrza lub prezydenta miasta rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi


 

Nazwa sprawy/procedury

Roczne sprawozdanie wójta, burmistrza lub prezydenta miasta z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  3. Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 3 sierpnia 2021 r. w sprawie sposobu obliczania poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych.
  4. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji.

 

Wymagane dokumenty

Formularz sprawozdanie wójta, burmistrza lub prezydenta miasta z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi składany za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami.

 

Miejsce załatwienia sprawy

Sprawozdanie jest przekazywane za pośrednictwem JAP BDO.

 

Termin załatwienia sprawy

Do 31 marca roku następnego, którego dotyczy.

 

Sposób załatwienia sprawy (opis procedury)

Zgodnie z art. 9 r. ustawy. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach marszałek województwa weryfikuje dane zawarte w sprawozdaniu. W przypadku gdy sprawozdanie sporządzone jest nierzetelnie, marszałek województwa wzywa wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, który przekazał sprawozdanie do jego uzupełnienia lub poprawienia w terminie 30 dni, a w przypadku gdy jest drugie lub kolejne wezwanie- w terminie 14 dni. Jeżeli z weryfikacji wynika, że gmina dopuściła się naruszenia, o którym mowa w art., 9 z ust.1 lub 2, marszałek zawiadamia o stwierdzonym naruszeniu wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska.

 

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Jeżeli podmiot stwierdzi, że dane, które zawarł w wykazie nie są prawidłowe ma prawo dokonać korekty tego dokumentu.

 

Opłaty

Nie dotyczy

 

Osoba do kontaktu w danej sprawie

Maciej Borowczyk
tel. 61 626 64 24
e-mail: maciej.borowczyk@umww.pl
(powiaty: chodzieski, czarnkowsko-trzcianecki, obornicki, pilski, poznański, M. Poznań, ostrowski)

Joanna Deik
tel. 61 626 64 76
e-mail: joanna.deik@umww.pl
(powiaty: grodziski, kościański, rawicki, słupecki)

Karolina Górczak
tel.: 61 626 64 50
e-mail: karolina.gorczak@umww.pl
(powiaty; leszczyński, wągrowiecki, wrzesiński, jarociński, ostrzeszowski, średzki, gnieźnieński, nowotomyski)

Justyna Kliber
tel. 61 626 64 91
e-mail: justyna.kliber@umww.pl
(powiaty: kępiński, koniński, międzychodzki, kolski, pleszewski, śremski, krotoszyński)

Lidia Lipska
tel. 61 626 64 40
e-mail: lidia.lipska@umww.pl
(powiaty: kaliski, M. Kalisz, M. Konin, M. Leszno, turecki, złotowski, szamotulski, gostyński, wolsztyński) 

 

Dodatkowe informacje

  1. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany do sporządzania rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi - zgodnie z art. 9q ust. 1 ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
    W przypadku składania sprawozdania przez pracownika urzędu, związku międzygminnego, do sprawozdania w JAP BDO należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotu oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej za udzielenie pełnomocnictwa.
  2. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta przekazuje marszałkowi województwa wykaz podmiotów wpisanych w danym roku do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wykreślonych z tego rejestru - zgodnie z art. 9c ust. 9 ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wykaz przekazywany jest do końca stycznia następnego roku po okresie objętym wykazem.
    W rejestrze zamieszcza się:
    • firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres    przedsiębiorcy,
    • numer identyfikacji podatkowej NIP,
    • określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych
    • numer rejestrowy.

 

Informacja dla właścicieli danych osobowych

Szanowni Państwo w związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych informuję, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu przy al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań.
  2. Dane osobowe zawarte w sprawozdaniach są przetwarzane w celach:
    1. weryfikacji sprawozdania,
    2. wysyłania wezwań do złożenia sprawozdania bądź jego korekty,
    3. pozyskiwania dodatkowych danych, koniecznych do załatwienia sprawy, w ramach  współdziałania i współpracy pomiędzy organami administracji publicznej,
    4. udostępniania informacji publicznej oraz informacji o środowisku,
    5. związanych ze statystyką i sprawozdawczością,
    6. archiwizacji.
  3. Dane osobowe zawarte w sprawozdaniach przetwarzamy w związku ze sprawowaniem władzy publicznej.
  4. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem ochrony danych osobowych, Departament Organizacyjny i Kadr, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, e-mail: inspektor.ochrony@umww.pl;
  5. Dane osobowe zawarte w sprawozdaniach będą przetwarzane w toku realizacji celów, o których mowa w pkt. 2 lit. a-e oraz przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono sprawę, zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną.
  6. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
  7. Przysługuje Państwu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w związku z Państwa sytuacją szczególną.
  8. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  9. Państwa dane osobowe będą ujawniane podmiotom składającym wnioski o udzielenie informacji o środowisku i jego ochronie oraz informacji publicznej – pod warunkiem, że żądane dane będą stanowiły ww. informację. 
  10. Państwa dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjęcia jakiejkolwiek decyzji.


Osoba odpowiedzialna za:
wytworzenie informacji: 2014-02-26 Mariola Górniak
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2014-02-26 13:15:37 przez Tomasz Orłowski
ostatnia zmiana treści: 2024-02-19 08:11:14 przez Tomasz Orłowski

Rejestr zmian - poprzednia opublikowana wersja artykułu - pokaż rejestr



Urząd Marszałkowski
Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, tel.: 61 626 66 66

www.gov.pl/web/bip

Stronę odwiedzono 16449 razy
UMWW ©2024