Wpis do rejestru organizatorów szkoleń dla kandydatów na przewodników górskich
Nazwa sprawy/procedury
Wpis do rejestru organizatorów szkoleń dla kandydatów na przewodników górskich.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1944)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2023, poz. 2111)
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wpis do rejestru organizatorów szkoleń zawierający następujące dane:
- nazwę wnioskodawcy, jego siedzibę i adres, a w wypadku gdy wnioskodawca jest przedsiębiorcą będącym osobą fizyczną - imię i nazwisko oraz adres miejsca zamieszkania;
- wskazanie, czy działalność szkoleniowa będzie prowadzona w ramach działalności gospodarczej;
- określenie zakresu szkolenia, które wnioskodawca zamierza prowadzić, w tym wskazanie:
- czy szkolenie ma mieć charakter podstawowy czy uzupełniający obszaru górskiego, którego ma dotyczyć szkolenie przewodników górskich
- wskazanie, czy wpis do rejestru organizatorów szkoleń ma dotyczyć zorganizowania jednego szkolenia, czy organizowania szkoleń na stałe
- wskazanie kierownika szkolenia lub innej osoby upoważnionej do występowania wobec marszałka województwa w sprawach związanych ze szkoleniem;
- informację o dotychczasowych szkoleniach prowadzonych przez wnioskodawcę, jeżeli wnioskodawca prowadził uprzednio szkolenia;
- opis warunków szkolenia, w tym wskazanie miejsca odbywania wykładów i zajęć praktycznych, a także określenie miejsca przechowywania dokumentacji szkolenia i archiwum wydanych dokumentów.
- Do wniosku wnioskodawca dołącza oświadczenie następującej treści:
"Oświadczam, że:- dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru organizatorów szkoleń są kompletne i zgodne z prawdą;
- znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie organizowania szkoleń dla kandydatów na przewodników górskich, określone w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.".
- oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
- podpis osoby uprawnionej do reprezentowania wnioskodawcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Punkt kancelaryjny
al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań
lub
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Punkt kancelaryjny
al. Niepodległości 18, 61-713 Poznań
Termin załatwienia sprawy
W ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami.
Sposób załatwienia sprawy (opis procedury)
Wpis do rejestru organizatorów szkoleń dla kandydatów na przewodników górskich.
Wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do ww. rejestru organizatorów szkoleń dla kandydatów na przewodników górskich.
Tryb odwoławczy
brak
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia - 17,00 zł;
Opłatę skarbową należy wnosić w formie gotówkowej w punktach poboru opłat (tzw. punkty „inkasa”) lub bezgotówkowej – przelewem na konto:
Urząd Miasta Poznania
Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych
Poznań, ul. Libelta 16/20
Nr 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Osoba do kontaktu w danej sprawie
Marta Pacek, tel.: 61 626 68 56,
e-mail: marta.pacek@umww.pl
Dodatkowe informacje
nie dotyczy
wytworzenie informacji: 2012-11-27 Tomasz Wiktor
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2012-11-27 13:05:30 przez Tomasz Spychalski
ostatnia zmiana treści: 2023-12-11 10:02:15 przez Tomasz Orłowski