Nadanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Nazwa sprawy/procedury
Nadanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Podstawa prawna
Art. 9b ust. 4 pkt 2 i ust. 6 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023r., poz. 984 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty
- Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego.
- Dokumentacja określona w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2020r., poz. 2200) – w przypadku nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego wg dotychczas obowiązujących przepisów.
- Dokumentacja określona w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 września 2022r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2022r., poz. 1914) – w przypadku nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego wg nowych przepisów.
Miejsce załatwienia sprawy
- Dokumenty można przesłać pocztą na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
Departament Edukacji i Nauki
al. Niepodległości 34
61-714 Poznań - Istnieje także możliwość składania wniosku w postaci elektronicznej. Wniosek powinien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP i zawierać elektroniczne kopie wymaganych dokumentów.
Termin załatwienia sprawy
- W przypadku złożenia wniosku wraz z wymaganą dokumentacją do 30 czerwca danego roku decyzja o nadaniu lub odmowie nadania stopnia nauczyciela mianowanego zostanie wydana do 31 sierpnia danego roku.
- W przypadku złożenia wniosku wraz z wymaganą dokumentacją do dnia 31 października danego roku decyzja o nadaniu lub odmowie nadania stopnia nauczyciela mianowanego zostanie wydana do 31 grudnia danego roku.
Sposób załatwienia sprawy (opis procedury)
- Analiza formalna dokumentacji.
- Przeprowadzenie egzaminu.
- Wydanie decyzji o nadaniu lub odmowie nadania stopnia nauczyciela mianowanego.
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji przysługuje odwołanie do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Opłaty
Nie dotyczy
Osoba do kontaktu w danej sprawie
Elżbieta Płuciennik
tel. 61 62 66 579
e-mail elzbieta.pluciennik@umww.pl
Joanna Burzyńska
tel. 61 62 66 594
e-mail joanna.burzynska@umww.pl
Dodatkowe informacje
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celach: nadania stopnia nauczyciela mianowanego oraz archiwizacji.
- Dane osobowe przetwarzane są w związku z wypełnieniem obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
- W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych, Departament Organizacyjny i Kadr, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, e-mail: inspektor.ochrony@umww.pl
- Dane osobowe będą przechowywane 50 lat zgodnie z Instrukcją kancelaryjną.
- Podanie danych osobowych jest warunkiem ustawowym, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości rozpatrzenia wniosku.
- Wnioskodawcy przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
- Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w celu podjęcia jakiejkolwiek decyzji.
wytworzenie informacji: 2012-11-27 Joanna Ganowicz
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2012-11-27 14:26:08 przez Tomasz Spychalski
ostatnia zmiana treści: 2024-04-05 13:32:47 przez Tomasz Orłowski