Wielkopolska Rada Działalności Pożytku Publicznego III kadencji – uzupełniający nabór kandydatów
Marszałek Województwa Wielkopolskiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, prowadzące działalność na terenie województwa wielkopolskiego, do zgłaszania kandydatów na członków Wielkopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Termin upływa 7 sierpnia 2017 roku.
Będzie to już trzecia, tym razem trzyletnia kadencja tego gremium. Do zadań Wielkopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego należy przede wszystkim współtworzenie koncepcji współpracy Samorządu Województwa Wielkopolskiego z sektorem pozarządowym oraz konsultowanie dokumentów dotyczących działalności pożytku publicznego w województwie. W czasie swojej dotychczasowej działalności Rada zajmowała się m.in.:
- opiniowaniem Programów współpracy Samorządu Województwa Wielkopolskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
- konsultowaniem zmian w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz Strategii Województwa Wielkopolskiego,
- wyborem przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny,
- wyjaśnianiem sytuacji problemowych na linii: organizacje pozarządowe - Samorząd Województwa Wielkopolskiego, związanych z otwartymi konkursami ofert.
- oceną współpracy Samorządu Województwa Wielkopolskiego z organizacjami pozarządowymi.
Rada liczy łącznie co najmniej 16 członków i składa się z przedstawicieli administracji publicznej oraz z przedstawicieli organizacji pozarządowych i innych podmiotów.
Powołanie Wielkopolskiej Rady składać się będzie z dwóch etapów.
Etap I - nabór kandydatów
Na tym etapie organizacja pozarządowa musi prawidłowo wypełnić formularz (do pobrania poniżej), zebrać rekomendacje od innych organizacji pozarządowych a następnie papierowo lub mailowo (w formie skanu) dostarczyć do Urzędu Marszałkowskiego (szczegóły w Uchwale - do pobrania poniżej).
UWAGA! - niezależnie od wybranej formy przesłania zgłoszenia prosimy o przesłanie go również w wersji edytowalnej (o ile wypełniany był na komputerze - do czego namawiamy) w formacie .rtf/.doc/.docx względnie .odt. na adres mailowy podany w ogłoszeniu razem ze zdjęciem kandydata. Wersje te będą stanowić materiał roboczy do utworzenia informacji o kandydatach a później członkach Rady.
Kandydat na członka Rady winien być osobą cieszącą się szacunkiem i autorytetem wśród organizacji pozarządowych, mieć wiedzę i wizję dotyczącą relacji między Samorządem Województwa a III sektorem a ponadto wykazać doświadczenie w działalności pożytku publicznego dotyczącej przynajmniej jednego z niżej wymienionych tematów:
- Działalność w zakresie kultury i sztuki;
- Sport;
- Nauka i edukacja;
- Krajoznawstwo i turystyka;
- Ochrona zdrowia i przeciwdziałanie uzależnieniom;
- Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu;
- Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych;
- Działalność na rzecz seniorów;
- Przedsiębiorczość;
- Rolnictwo i rozwój obszarów wiejskich;
- Lokalne Grupy Działania i Lokalne Grupy Rybołówstwa;
- Ochrona środowiska;
- Działalność na rzecz tworzenia społeczeństwa obywatelskiego.
Etap II - wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład Wielkopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego III kadencji
Zgodnie z ogłoszeniem spośród zgłoszonych przez Organizacje pozarządowe i podmioty kandydatów Marszałek Województwa Wielkopolskiego powoła do składu Rady osoby, kierując się:
- doświadczeniem i wiedzą kandydatów, w tym doświadczeniem we współpracy z Samorządem Województwa Wielkopolskiego, opisanymi w Karcie zgłoszenia,
- liczbą udzielonych rekomendacji,
- reprezentacją poszczególnych Subregionów w Radzie,
- zapewnieniem reprezentatywności Organizacji i podmiotów w zakresie form prawnych i rodzajów działalności pożytku publicznego.
Wyniki naboru będą opublikowane w osobnym ogłoszeniu.
Więcej informacji udziela Pan Paweł Michałowski (tel.: 61 626 67 11).
Pliki do pobrania:
- Uchwała w sprawie określenia trybu powoływania członków WRDPP - 0.33 Mb (pdf)
dodał: Orłowski Tomasz dnia 2017-07-17 14:37:55
wytworzenie informacji: 2017-07-17 Adam Habryło
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2017-07-17 14:38:37 przez Tomasz Orłowski