Informacja o przeprowadzonych kontrolach przez Departament Środowiska w 2015 r.
Znak sprawy | Nazwa jednostki kontrolowanej | Zakres objęty kontrolą | Termin przeprowadzenia kontroli | Stwierdzenie nieprawidłowości w ujęciu ogólnym | Wydano zalecenia pokontrolne (tak/nie) | Sposób i miejsce udostępniania kontroli |
---|---|---|---|---|---|---|
DSR-I. 7462.4.2015 |
Zakład górniczy "Rosko MŁ II" Małgorzata Łuczak, Maciej Łuczak "ŻWIRPOL" s.c. Małgorzata i Maciej Łuczak, Dąbrowa, ul. Graniczna 2, 62-070 Dopiewo | W zakresie zgodności eksploatacji złoża kruszywa naturalnego "Rosko MŁ II", z warunkami koncesji na wydobywanie kopaliny, za okres od dnia 18 kwietnia 2011 r. do dnia 24 maja 2015 r. | 25 maja 2015 r. | W wyniku badań kontrolnych stwierdzono, że Przedsiębiorca za III kwartał 2011 r., I półrocze 2012 r. i II półrocze 2012 r. uiścili opłatę eksploatacyjną w ustawowym terminie w wysokości innej niż należna, natomiast za I półrocze 2013 r. uiścili opłatę eksploatacyjną po ustawowym terminie w wysokości innej niż należna. | Tak | Departament Środowiska, Urzedu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego , al. Niepodleglości 34, 61-714 Poznań, pietro X, pokój 1053 |
DSR-I. 7462.8.2015 |
Zaklad Górniczy "Gierłatowo JK" Kopalnia Kruszyw Walkowiak Sp. z o.o., Dębiczek 4, 63-000 Środa Wlkp. |
W zakresie zgodności eksploatacji złoża kruszywa naturalnego "Gierłatowo JK" z warunkami udzielonej koncesji na wydobywanie kopaliny, za okres od dnia 27 października 2014 r. do dnia 14 sierpnia 2015 r. | 14 sierpnia 2015 r. | W wyniku badań kontrolnych stwierdzono, że Przedsiębiorca za II półrocze 2014 r. uiścił opłatę eksploatacyjną po ustawowym terminie, natomiast za I półrocze 2015 r. nie uiścił opłaty eksploatacyjnej. | Tak | Departament Środowiska, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, piętro X, pokój 1053 |
DSR-I. |
Zakład górniczy "Osieczna V" Budowlana Spółdzielnia Pracy "BUDO-MONT" w Lesznie ul. Jeziorkowska 1, 64-113 Osieczna
|
W zakresie zgodności eksploatacji złoża kruszywa naturalnego "Osieczna V" z warunkami koncesji na wydobywanie kopaliny za okres od 26 czerwca 2012 r. do dnia 11 maja 2015 r. | 12 maja 2015 r. | Nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości | Nie | Departament Środowiska, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, al. Niepodleglosci 34, 61-714 Poznań, piętro X, pokój 1053 |
DSR-IV-2.1710.3.2015 | DREWMAR Piotr Bogdan Małecki, ul. Dworcowa 10/5, 64-510 Wronki |
Kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014, - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2013 r. - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2013 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2013 r. |
18 lutego 2015 r. | Przedsiębiorca nie przekazał Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i recykling odpadów opakowaniowych (dokumenty DPO, DPR) wystawionych za III oraz IV kwartał 2014 roku. | Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu,al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-2.1710.2.2015 | WTÓRPLAST-RECYKLING Jerzy Jabłoński, ul. Poznańska 14B, Czapury, 61-190 Poznań |
Kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014, - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska lipca 2009 r. do 31 grudnia 2013 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2013 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2013 r. |
19 marca 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Przedsiębiorstwo wywiązało się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że: 1. Przedsiębiorstwo w wykazach zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat w zakresie wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, za okres od II półrocza 2009 r. do 2013 r. nie podało informacji o ilości spalonego paliwa w kotle opalanym paliwem gazowym nominalnej mocy cieplnej poniżej 1,4 MW . 2. Podmiot nie zawiadomił Marszałka Województwa Wielkopolskiego o rozpoczęciu działalności w zakresie wprowadzania produktów w opakowaniach na rynek krajowy oraz nie realizuje obowiązku przedkładania sprawozdań OŚ-OP1 o wysokości należnej opłaty produktowej. 3. WTÓRPLAST-RECYKLING Jerzy Jabłoński nie przekazał Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i recykling odpadów opakowaniowych (dokumenty DPO, DPR) o numerach od 1 do 93, wystawionych za rok 2014. Ponadto dokumenty potwierdzające odrębnie odzysk odpadów opakowaniowych (DPO) i dokumenty potwierdzające odrębnie recykling odpadów opakowaniowych (DPR) za rok 2014, wystawione zostały z niedochowaniem terminu, o którym mowa w art. 23 ust. 7 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2013 r. poz. 888). 4. Przedsiębiorstwo nie sporządziło i nie przedłożyło zbiorczych zestawień danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania odpadów za lata 2010-2011. 5. Zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania odpadów za 2013 rok, zostało wypełnione błędnie, i tak w sprawozdaniu: - w Dziale 4 ujęto odpady poddane procesowi odzysku na terenie zakładu, podczas gdy należało podać wyłącznie masę zebranych odpadów, które nie zostały poddane odzyskowi we własnym zakresie na terenie zakładu, tylko zgromadzone w celu przetransportowania do miejsca ich późniejszego odzysku. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu,al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-1.1710.2.2015 |
P.H.U. NOWITEX Romuald Nowicki, Starszków 124, |
Kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014, - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2013 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2013 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2013 r. |
24 marca 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Przedsiębiorstwo wywiązało się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że: 1. Przedsiębiorstwo nie jest podmiotem uprawnionym 2. Podmiot prowadził działalność w zakresie zbierania odpadów bez wymaganego pozwolenia. Co prawda podmiot posiadał decyzję Starosty Kolskiego znak: OŚ.6233.9.2013 z dnia 21 czerwca 2013 r. udzielającą pozwolenia na prowadzenie przetwarzania odpadów, jednak w rzeczywistości nie dokonywał tych czynności, a jedynie zbierał od podmiotów zewnętrznych odpady o kodzie: 15 01 02 – opakowania z tworzyw sztucznych. Następnie odpady te były przekazywane innym podmiotom. Obecnie Przedsiębiorstwo nie prowadzi działalności w zakresie zbierania odpadów. 3. Do dnia przeprowadzenia kontroli Podmiot nie przedłożył Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania odpadów za rok 2014. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu,al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1063 |
DSR-IV-1.1710.2.2015 |
NOWITEX-ECO Starszków 124, |
Kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014, - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2013 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2013 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2013 r. |
24 marca 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Przedsiębiorstwo wywiązało się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że: 1. Część dokumentów potwierdzających odzysk i recykling odpadów opakowaniowych (DPO i DPR) wystawiona została z niedochowaniem terminu, o którym mowa w art. 23 ust. 7 ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. 2013 poz. 888), tj. po upływie 7 dni od otrzymania wniosku o ich wystawienie. 2. Podmiot prowadził ewidencję odpadów poddawanych procesowi odzysku R3 3. Podmiot błędnie sporządził zbiorcze zestawienie danycho rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania odpadów za rok 2014, i tak w sprawozdaniu w dziale 5a wykazano mniejszą ilość odpadów o kodzie 15 01 02 - Opakowania z tworzyw sztucznych, poddanych procesowi przetwarzania, niż wynika to z dokumentów przedstawionych w czasie kontroli; w dziale 7 podano mniejszą ilość odpadów poddanych procesowi przetwarzania oraz nie wykazano rodzaju i masy odpadu powstającego w wyniku procesu odzysku. 4. Zostały naruszone warunki pozwolenia na prowadzenie przetwarzania odpadów, udzielonego decyzją Starosty Kolskiego znak: OŚ.6233.14.2014 z dnia 14 maja 2014 r. Przedsiębiorstwo poddało odzyskowi większą ilość odpadów niż wynika to z warunków pozwolenia. Ponadto wytworzono odpad o kodzie 15 01 02 – Opakowania z tworzyw sztucznych, który nie został ujęty w ww. decyzji. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu,al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1063 |
DSR-II-2.1710.1.2015 |
Związek Komunalny Gmin „Czyste Miasto, Czysta Gmina”, Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Nowych Prażuchach, Orli Staw 2, 62-834 Cerków |
Sprawdzenie sposobu funkcjonowania instalacji regionalnej pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz zapisami planu gospodarki odpadami. | 22.04.2015 r. | Brak | Nie |
Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego |
DSR-II-2.1710.2.2015 |
Miejski Zakład Oczyszczania |
Sprawdzenie sposobu funkcjonowania instalacji regionalnej pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz zapisami planu gospodarki odpadami. | 29.06.2015 r. |
Przekazywać wszystkim właściwym organom okresowe wyniki pomiarów hałasu, zgodnie |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań X piętro, pokój 1043 |
DSR-II-2.1710.4.2015 |
Zakład Zagospodarowania Odpadów Olszowa sp. z o. o./ składowisko odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w m. Mianowice |
kontrola doraźna rekultywacji kwatery o powierzchni Fa= 1,30 ha składowiska z warunkami, określonymi w decyzji Marszałka Województwa Wielkopolskiego znak: DSR-II-2.7241.1.24.2014 |
5.10.2015 r. | Brak | Nie | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań X piętro, pokój 1044 |
DSR-II-2.1710.5.2015 |
Zakład Zagospodarowania Odpadów Olszowa sp. z o. o./ składowisko odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w m. Nowa Wieś Książęca, gm. Bralin |
kontrola doraźna zakres: zgodność wykonania rekultywacji składowiska odpadów z warunkami, określonymi w decyzji Marszałka Województwa Wielkopolskiego znak: |
5.10.2015 r. | Brak | Nie | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań X piętro, pokój 1043 |
DSR-II-2.1710.6.2015 |
„KAT-HANDEL” sp. z o.o. |
kontrola doraźna
zakres: zgodność prowadzonego przez przedsiębiorstwo „KAT-HANDEL” sp. z o.o. zbierania i przetwarzania odpadów, w instalacji do odzysku składników z katalizatorów |
21.10.2015 r. | Brak | Nie | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań X piętro, pokój 1043 |
DSR-II-2.1710.7.2015 | Zakład Zagospodarowania Odpadów Olszowa sp. z o. o. |
kontrola doraźna zakres: zgodność wykonania rekultywacji kwatery składowiska odpadów w m. Donaborów, gm. Baranów, z warunkami, określonymi w decyzji Starosty Kępińskiego znak: OŚ-135/12 z dnia 20.11.2012 r. |
19.11.215 r. | Brak | Nie | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań X piętro, pokój 1043 |
DSR-II-2.1710.8.2015 | Zakład komunalny Gminy Żelazków sp. z o .o. |
kontrola doraźna zakres: zgodność wykonywania rekultywacji składowiska z warunkami określonymi w decyzji starosty Kaliskiego znak: OS.7645-4/10 z dnia 13.12.2010 r. wyrażającej zgodę na zamkniecie składowiska odpadów w m. Żelazków |
1.12.2015 r. |
Widoczne fragmenty tworzyw sztucznych Nie wykonywano monitoringu składowiska, zgodnie z obowiązującą decyzją oraz zgodnie |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań X piętro, pokój 1043 |
DSR-II-1.1710.1.2015 |
FAM Grupa Kapitałowa S.A. ul. Avicenny 16,
|
kontrola doraźna
zakres: weryfikacja instalacji do nakładania powłok metalicznych z wsadem ponad 2 tony stali surowej na godzinę oraz instalacji do powierzchniowej obróbki metali lub tworzyw sztucznych z zastosowaniem procesów elektrolitycznych lub chemicznych, gdzie całkowita objętość wanien procesowych przekracza 30 m3, pod kątem zgodności z warunkami posiadanej decyzji Wojewody Wielkopolskiego znak: SR.II-12.6600-58/06 z dnia 16.05.2007 r. ze zm. |
27.11.2015 r. | Brak | Nie | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań X piętro, pokój 1042 |
DSR-II-1.1710.2.2015 | System Gazociągów Tranzytowych EuRoPol GAZ S.A. z siedzibą przy ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa, instalacja – do wytwarzania energiii paliw: do spalania paliw o nominalnej mocy nie mniejszej niż 50 MW, zlokalizowana na terenie Tłoczni Gazu Szamotuły w m. Emilianowo, 64-500 Szamotuły. |
kontrola doraźna zakres: zgodność funkcjonowania instalacji do wytwarzania energii i paliw: do spalania paliw o nominalnej mocy nie mniejszej niż 50 MW, z warunkami posiadanej decyzji Marszałka Województwa Wielkopolskiego znak: DSR-II-1.7222.12.2014 z dnia 24.07.2015 r. |
24.11.2015 r. | Wystąpić do Marszałka Województwa Wielkopolskiego o zmianę pozwolenia zintegrowanego w zakresie emisji hałasu do środowiska. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań X piętro, pokój 1042 |
DSR-IV-2.1710.6.2015 | Przedsiębiorstwo Budowlane Dombud, ul. Emilii Szczanieckiej 2, 64-300 Nowy Tomyśl |
Kontrolę przeprowadzono w zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska, - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej, - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami. |
15 kwietnia 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Przedsiębiorstwo wywiązało się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że: 1. W przedłożonych wykazach zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat w zakresie wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, za rok 2013, Przedsiębiorstwo nie uwzględniło ilości i rodzaju gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza w sposób niezorganizowany z procesów malowania ze zużytych farb i rozpuszczalników. 2. Podmiot przedłożył Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego wykazy zawierające informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat w zakresie wprowadzania ścieków – wód opadowych lub roztopowych z powierzchni dróg i parkingów. Natomiast podmiotem korzystającym ze środowiska, tj. wprowadzającym ścieki – wody opadowe lub roztopowe do rzeki Szarka jest Spółdzielnia Mieszkaniowa w Nowym Tomyślu, która powinna przedkładać Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego wykaz zawierający informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz wysokości należnych opłat w wyżej wymienionym zakresie. 3.Zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania odpadów za rok 2013, zostało wypełnione błędnie, i tak w sprawozdaniu: - w Dziale 2 Zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilościach wytworzonych odpadów uwzględniono mniej rodzajów odpadów niż wynikało to z przedstawionych w dniu kontroli kart przekazania odpadów, - w Dziale 4 Zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilościach zebranych odpadów nie wykazano odpadów zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-2.1710.8.2015 | Eko-Klan sp. z o.o., Margońska Wieś 34a, 64-830 Margonin |
Kontrolę przeprowadzono w zakresie: -realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014 oraz I kwartał 2015 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2014 r. |
15 czerwca 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Podmiot wywiązał się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska. Stwierdzono natomiast, że: 1. W przedłożonych sprawozdaniu OŚ-OP1 o wysokości należnej opłaty produktowej za rok 2014 nie uwzględniono wprowadzanych na rynek krajowy opakowań z papieru i tektury. 2. Spółka nie zawiadomiła Marszałka Województwa Wielkopolskiego o rozpoczęciu działalności w zakresie wprowadzania produktów w opakowaniach na rynek krajowy. 3. Spółka nie przekazała Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego w ustawowym terminie wszystkich dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i recykling odpadów opakowaniowych (dokumenty DPO, DPR), wystawionych za rok 2014. Ponadto dokumenty potwierdzające odrębnie odzysk odpadów opakowaniowych (DPO) i dokumenty potwierdzające odrębnie recykling odpadów opakowaniowych (DPR) za rok 2014, wystawione zostały z niedochowaniem terminu, o którym mowa w art. 23 ust. 7 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2013 r. poz. 888). 4. Zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania odpadów za rok 2014, zostało wypełnione błędnie, i tak w sprawozdaniu: 5. W Dziale 1a. Dane o posiadaczu odpadów brak jest pieczęci i podpisu posiadacza odpadów oraz podpisu sporządzającego przedmiotowe zestawienie. 6. Wypełniono Dział 4. Zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilościach zebranych odpadów - Podmiot nie prowadzi działalności w zakresie zbierania odpadów, lecz magazynuje odpady przed procesem odzysku. 7 W Dziale 5a. Zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilości odpadów poddanych odzyskowi w instalacjach lub urządzeniach oraz w Dziale 7. Zbiorcze zestawienie danych o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,z wyłączeniem składowisk odpadów, obiektów unieszkodliwiania odpadów wydobywczych oraz spalarni i współspalarni odpadów wskazano błędną ilość odpadu o kodzie:20 01 01 – Papier i tektura, poddanego procesowi odzysku na terenie zakładu. W roku 2014 poddano procesowi przetwarzania 730,009 Mg odpadu o kodzie: 20 01 01 – Papier i tektura, natomiast w zbiorczym zestawieniu danych za rok 2014 ujęto 770,51 Mg ww. odpadu. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-2.1710.5.2015 | Fabryka Papieru Kaczory sp. z o.o., ul. Dziembowska 20, 64-810 Kaczory |
Kontrolę przeprowadzono w zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014, - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2013 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2013 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2013 r. |
25 czerwca 2015 r |
Badania kontrolne wykazały, że Podmiot wywiązał się z obowiązków dotyczących gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że: 1. Wykaz zawierające informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat w zakresie wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi za rok 2013 został sporządzony błędnie. W tabeli C przedmiotowego wykazu, w zakresie wprowadzania ścieków - wód opadowych lub roztopowych do wód lub do ziemi niewłaściwie sklasyfikowano rodzaj terenu z którego odprowadzane są wody opadowe. 2, Spółka nie zawiadomiła Marszałka Województwa Wielkopolskiego o rozpoczęciu działalności w zakresie wprowadzania produktów w opakowaniach na rynek krajowy. 3. Spółka nie przekazała Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego w ustawowym terminie wszystkich dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i recykling odpadów opakowaniowych (dokumenty DPO, DPR), wystawionych za rok 2014. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-2.1710.7.2015 | P.W. DAM-POL Andrzej Krawczyk ul. Nad Rzeką 10 77-430 Skórka |
Kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014 oraz I kwartał 2015 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2014 r. |
12 sierpnia 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Przedsiębiorstwo wywiązało się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska. Stwierdzono natomiast, że: 1. Podmiot nie przekazał Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego w ustawowym terminie wszystkich dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i recykling odpadów opakowaniowych (dokumenty DPO, DPR), wystawionych za rok 2014. 2. Zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania odpadów za rok 2014, zostało wypełnione błędnie, i tak w sprawozdaniu: - w Dziale 4 ujęto odpady poddane procesowi odzysku na terenie zakładu, podczas gdy w wyżej wymienionym dziale należało podać wyłącznie masę zebranych odpadów, które nie zostały poddane odzyskowi we własnym zakresie na terenie zakładu, tylko zgromadzone w celu przetransportowania do miejsca ich późniejszego odzysku. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań X piętro, pokój nr 1063 |
DSR-IV-1.1710.1.2015 |
P.P.H.U EUROPLAST Wiesław Szajek, |
Kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014, - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2013 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2013 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2013 r. |
14 kwietnia 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Przedsiębiorstwo wywiązało się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska. Stwierdzono natomiast, że: 1. Podmiot w wykazach zawierających zbiorcze zestawienie informacji o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat za I i II półrocze 2012 r. i rok 2013 dokonał błędnej klasyfikacji pojazdów do poszczególnych kategorii w tabeli powyższego wykazu. 2. Część dokumentów potwierdzających odzysk i recykling odpadów opakowaniowych (DPO i DPR) wystawiona została z niedochowaniem terminu, o którym mowa w art. 23 ust. 7 ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. 2013 poz. 888), tj. po upływie 7 dni od otrzymania wniosku o ich wystawienie. Ponadto część dokumentów DPO i DPR za rok 2014 przedłożono Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego z niedochowaniem terminu o którym mowa w art. 23 ust. 10 ww. ustawy, tj. po upływie 30 dni od upływu kwartału, w którym dokumenty zostały wystawione. 3. Podmiot błędnie zaklasyfikował prowadzony przez siebie proces odzysku jako metodę R3 – recykling lub odzysk substancji organicznych, które nie są stosowane jako rozpuszczalniki (w tym kompostowanie i inne procesy przekształcania). W czasie kontroli stwierdzono, że Podmiot nie dysponuje instalacją do prowadzenia tego procesu, posiada jedynie instalację służącą do rozdrobnienia materiału, który nie może być klasyfikowany jako proces odzysku lub recyklingu. W związku z powyższym Przedsiębiorstwo nie jest uprawnione do wystawiania dokumentów DPO i DPR. 4. W zbiorczym zestawieniu danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania tych odpadów i/lub zbiorczego zestawienia danych o komunalnych osadach ściekowych za 2014 r. wykazano metodę odzysku R3 - Recykling lub odzysk substancji organicznych, które nie są stosowane jako rozpuszczalniki (w tym kompostowanie i inne biologiczne procesy przekształcania), co jest niezgodne z zapisem zawartym w decyzji Starosty Grodziskiego znak: OS.7623-13/10 z dnia 26 maja 2010 r. udzielającej zezwolenia |
Tak |
Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, piętro X, pokój nr 1063 |
DSR-IV-1.1710.5.2015 | Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe CID-ROL Tomasz Futro, ul. Taszarowo 19, 62-100 Wągrowiec |
kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014, - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2013 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2013 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2013 r.
|
5 maja 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Przedsiębiorstwo wywiązało się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że: 1. Podmiot w wykazach zawierających zbiorcze zestawienie informacji o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat za rok 2013 dokonał błędnej klasyfikacji pojazdów do poszczególnych kategorii w tabeli D powyższego wykazu. 2. Część dokumentów potwierdzających odzysk i recykling odpadów opakowaniowych (DPO i DPR) za rok 2014 wystawiona została z niedochowaniem terminu, o którym mowa w art. 23 ust. 7 ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi 3. Część odpadów przeznaczonych do przetwarzania magazynowana jest na ziemi (nieutwardzonym podłożu), co stanowi naruszenie warunków decyzji Marszałka Województwa Wielkopolskiego znak: DSR-II-2.7244.1.2014 z dnia 24 kwietnia 2014 r. udzielającej zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i przetwarzania odpadów. |
Tak |
Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, piętro X, pokój nr 1063 |
DSR-IV-1.1710.6.2015 | Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe SOMEX Tomasz Koster, Sompolinek 10, 62-610 Sompolno |
kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014 oraz I kwartał 2015 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2014 r. |
29 lipca 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Przedsiębiorstwo wywiązało się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że: 1. Część dokumentów potwierdzających odzysk i recykling odpadów opakowaniowych (DPO i DPR) za rok 2014 wystawiona została z niedochowaniem terminu, o którym mowa w art. 23 ust. 7 ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. 2013 poz. 888), tj. po upływie 7 dni od otrzymania wniosku o ich wystawienie. Ponadto, dokument o numerze ewidencyjnym 4/2015 nie został przekazany Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego. 2. Starosta Koniński decyzją znak: WOS.6233.63.2014 z dnia 30 grudnia 2014 r. wygasił decyzję znak: WOS.6233.12.2013 z dnia 22 maja 2013 r. zezwalającą na przetwarzanie odpadów. Podmiot wystawiając dokumenty DPO/DPR za rok 2015 posługiwał się wygaszoną decyzją. Ponadto Podmiot w toku kontroli nie przedstawił dokumentu potwierdzającego posiadanie tytułu prawnego do instalacji służącej do przetwarzania odpadów z tworzyw sztucznych. Mając powyższe na uwadze, stwierdzić należy, że Przedsiębiorstwo nie jest podmiotem uprawnionym do wystawiania dokumentów DPO oraz DPR. |
Tak |
Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, piętro X, pokój nr 1063 |
DSR-IV-1.1710.7.2015 | SOMEX sp. z o.o., Sompolinek 10, 62-610 Sompolno |
kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014 oraz I kwartał 2015 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2014 r. |
29 lipca 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Przedsiębiorstwo wywiązało się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej, recyklingu lub innego niż recykling procesu odzysku odpadów opakowaniowych oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że: 1. W zbiorczym zestawieniu informacji o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat nie uwzględniano informacji dotyczących wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza z procesów spalania gazu propan-butan w silnikach spalinowych. 2. Podmiot pobiera wodę podziemną z własnego ujęcia na potrzeby socjalno-bytowe oraz w celu uzupełnienia ubytków wody w instalacji. Poza tym woda, która jest wykorzystywana w instalacji po procesie czyszczenia odpadów zostaje podczyszczona w przyzakładowej stacji oczyszczania ścieków. Po podczyszczeniu ścieki odprowadzane są do nieuszczelnionego zbiornika, w związku z czym ścieki częściowo wsiąkają do ziemi. Stan formalno-prawny w zakresie poboru wód oraz wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi nie został uregulowany. W związku z powyższym Podmiot miał obowiązek przedkładania wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat, w tym opłat podwyższonych z tytułu braku wymaganego pozwolenia wodnoprawnego za pobór wód i wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi. 3. Część dokumentów potwierdzających odzysk i recykling odpadów opakowaniowych (DPO i DPR) za rok 2014 wystawiona została z niedochowaniem terminu, o którym mowa w art. 23 ust. 7 ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi |
Tak |
Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, piętro X, pokój nr 1063 |
DSR-IV-2.1710.9.2015 | Plastic Recycling Mirosław Miga Pęckowo 25, 64-520 Obrzycko |
Kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014 oraz I i II kwartał 2015 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2014 r. |
25 września 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Podmiot wywiązał się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska w zakresie wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, poboru wód i wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że Miga Mirosław Plastic Recycling prowadzi przetwarzanie odpadów metodą R12 – Wymiana odpadów w celu poddania ich któremukolwiek z procesów wymienionych w pozycji R1-R11. Zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2013 r. poz. 888) do odzysku zalicza się procesy R1-R9, wymienione w załączniku nr 1 do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.). W związku z powyższym, stwierdzić należy, że Miga Mirosław Plastic Recycling nie jest Podmiotem uprawnionym do potwierdzania procesu odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych dokumentami potwierdzającymi odzysk odpadów opakowaniowych (DPO) oraz recykling odpadów opakowaniowych (DPR). |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-1.1710.9.2015 | Zakład Lakierniczy Rafał Szudra, ul. Luksemburska 9, 64-100 Leszno |
Kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. |
9 października 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Przedsiębiorstwo wywiązało się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska. Stwierdzono natomiast, że: 1. Podmiot nie prowadził ewidencji odpadowej za pomocą kart ewidencji odpadów oraz kart przekazania odpadów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 lutego 2006 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2006 r., Nr 30, poz. 213) - dot. 2010 r. oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r., Nr 249, poz. 1673) - dot. lat 2011-2014. 2. Przedsiębiorstwo nie przedłożyło Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania tych odpadów i/lub zbiorczego zestawienia danych o komunalnych osadach ściekowych za lata 2011-2014. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-2.1710.12.2015 | Jarosław Kornosz Przetwórstwo Tworzyw Sztucznych Brody 135 64-310 Lwówek |
Kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014 oraz I i II kwartał 2015 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2014 r. |
20 października 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Spółka wywiązała się z obowiązków dotyczących gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że: 1. Podmiot w wykazach zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat w zakresie wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, za okres od II półrocza 2009 r. do 2014 r. dokonał błędnej klasyfikacji pojazdów do poszczególnych kategorii w tabeli D powyższego wykazu. Pojazd o numerze rejestracyjnym PNT 40HP zaklasyfikowano w pozycji 4 zamiast w pozycji 9, natomiast pojazd o numerze rejestracyjnym PNT 03484 w pozycji 5 zamiast w pozycji 11. 2. Przedsiębiorstwo w zbiorczym zestawieniu informacji o korzystaniu ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat nie przedstawiło informacji dotyczących wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza z procesów spalania paliw w pojazdach: a. wózek widłowy typ 42-4FG20 rok produkcji 1987 - silniki w pojazdach wolnobieżnych, maszynach i urządzeniach wyprodukowanych do 1999 r. (gaz propan – butan), b. samochód osobowy o nr rejestracyjnym PO 3E557 (pierwsza rejestracja 25.03.2013 r.) - silniki w samochodach osobowych zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31.12.2005 r. lub z dokumentem potwierdzającym spełnienie wymagań EURO 4 (olej napędowy). c. Dane ilościowe podane w wykazach zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat w zakresie spalania paliw w silnikach spalinowych za rok 2014 są niezgodne z ilościami zakupionego paliwa, wynikającymi z przedłożonych faktur na zakup paliwa. d. Przedsiębiorstwo w zbiorczym zestawieniu informacji o korzystaniu ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat nie przedstawiło informacji dotyczących wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza z wyciągu z młyna zagęszczającego MZF-45 za pośrednictwem pionowego, zadaszonego emitora. e. Przetwórstwo Tworzyw Sztucznych Jarosław Kornosz nie ma uregulowanego stanu formalno-prawnego w zakresie poboru wód oraz nie przedłożyło wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat z tytułu poboru wód - zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 ze zm.). f. Przedsiębiorstwo nie przedłożyło Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i recykling odpadów opakowaniowych (dokumenty DPO, DPR) o numerach od 3/2014 do 5/2014, wystawionych za rok 2014, a także 1/2015, wystawionego za rok 2015. g. Podmiot nie okazał wniosków o wystawienie dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i recykling odpadów opakowaniowych (dokumenty DPO, DPR) za lata 2014-2015. h. Zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania odpadów za rok 2014, zostało wypełnione błędnie, i tak w sprawozdaniu: - w dziale 4 Zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilościach zebranych odpadów ujęto odpady poddane procesowi odzysku na terenie zakładu, podczas gdy należało podać wyłącznie masę zebranych odpadów, które nie zostały poddane odzyskowi we własnym zakresie na terenie zakładu, tylko zgromadzone w celu przetransportowania do miejsca ich późniejszego odzysku. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-2.1710.10.2015 | Cabański Recykling sp. j. Przyłęk 25 64-300 Nowy Tomyśl |
Kontrola w następującym zakresie: - realizacji przez podmiot obowiązków w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska, - realizacji przez podmiot obowiązków w zakresie opłaty produktowej, - realizacji przez podmiot obowiązków w zakresie gospodarki odpadami. |
22 października 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Spółka wywiązała się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że: 1. W wykazie zawierającym informacje o ilości i rodzajach gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza, dane, na podstawie których określono te ilości, oraz informacje o wysokości należnych opłat, złożonym za rok 2014, Podmiot dokonał błędnych wpisów w tabeli D, dotyczącej wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza z procesów spalania paliw w silnikach spalinowych, i tak: - zużycie paliwa przez pojazd o numerze rejestracyjnym PNT 45JK uwzględniono - zużycie paliwa przez pojazd o numerze rejestracyjnym PNT 45SE uwzględniono 2. Spółka nie sporządziła i nie przedłożyła Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego wykazu zawierającego zbiorcze zestawienie informacji o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 lutego 2014 r. w sprawie wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat (Dz. U. z 2014 r., poz. 274, ze zm.). 3. Podmiot nie zrealizował obowiązków w zakresie gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, a mianowicie: - nie zawiadomił Marszałka Województwa Wielkopolskiego o rozpoczęciu działalności w zakresie wprowadzania na rynek produktów w opakowaniach, co było wymagane art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (t.j. Dz. U. z 2007 r., Nr 90, poz. 607, ze zm. ), zwanej dalej „ustawą o obowiązkach przedsiębiorców”. Aktualnie obowiązek sporządzenia oraz przedłożenia Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego takiego zawiadomienia określa art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2013 r., - nie sporządził i nie przedłożył Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego sprawozdania OŚ-OP1 o wysokości należnej opłaty produktowej odpowiednio za rok: 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 i 2014, co było wymagane art. 15 ust. 1 ustawy o obowiązkach przedsiębiorców. 4. Przedłożony Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego formularz zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz - w dziale 4 – Zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilościach zebranych odpadów, poza zebranymi odpadami w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21, ze zm.), ujęto również odpady poddane procesowi odzysku na terenie zakładu. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-2.1710.14.2015 | FILAR Fiałkowski sp. j. Sadlno 46 62-619 Zaryń |
Kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014 oraz I i II kwartał 2015 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2014 r. |
26 października 2015 r |
Badania kontrolne wykazały, że Spółka wywiązała się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska. Stwierdzono natomiast, że: 1. Podmiot nie przedłożył Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i recykling odpadów opakowaniowych (dokumenty DPO, DPR) o numerach od 10/2014 do 24/2014, wystawionych za rok 2014. 2. Spółka nie przedłożyła Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego sprawozdań rocznych OPAK-1 o masie wytworzonych opakowań za lata 2010-2014. 3. Zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania odpadów za rok 2013, zostało wypełnione błędnie. W dziale 4 Zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilościach zebranych odpadów ujęto odpady poddane procesowi odzysku na terenie zakładu, podczas gdy należało podać wyłącznie masę zebranych odpadów, które nie zostały poddane odzyskowi we własnym zakresie na terenie zakładu, tylko zgromadzone w celu przetransportowania do miejsca ich późniejszego odzysku. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-2.1710.11.2015 | Tonsmeier SELEKT sp. z o.o. Piotrowo Pierwsze 26/27 64-020 Czempiń |
Kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014 oraz I i II kwartał 2015 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2014 r. |
3 listopada 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Spółka wywiązała się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że: 1. Podmiot nie zrealizował obowiązków w zakresie gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, a mianowicie: - w dniu kontroli nie okazano wniosku o wystawienie dokumentu potwierdzającego wewnątrzwspólnotową dostawę odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych w celu poddania ich recyklingowi (EDPR) za rok 2015, wystawionego na rzecz REKOPOL Organizacja Odzysku Opakowań S. A., - brak umieszczenia daty wystawienia dokumentu EDP odpowiednio za rok 2014. 2. Przedłożony Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego formularz zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania odpadów za rok 2014 zawierał dane niezgodne ze stanem faktycznym, a mianowicie: - w dziale 2 Zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilościach wytworzonych odpadów oraz w dziale 7 Zbiorczego zestawienie danych o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, z wyłączeniem składowisk odpadów, obiektów unieszkodliwiania odpadów wydobywczych oraz spalarni i współspalarni odpadów Spółka wykazała rozbieżne ilości odpadu o kodzie 19 12 12 – Inne odpady z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11 (dział 2 - 61 701,63 Mg; dział 7 – 61 413,64 Mg); - w dziale 4. Zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilości zebranych odpadów Podmiot wykazał odpad o kodzie 10 01 01 – Żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów (z wyłączeniem pyłów z kotłów wymienionych w 10 01 04). Wyżej wymieniony odpad nie został ujęty w decyzji Starosty Kościańskiego znak: ABŚ.6220.2.2011 z dnia 28 czerwca 2011 r. ze zm. udzielającej pozwolenia na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne wraz z zezwoleniem na prowadzenie odzysku odpadów oraz zbierania i transportu odpadów - w dziale 5 tabela A Zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilościach odpadów poddanych odzyskowi w instalacjach lub urządzeniach Spółka wykazała rodzaj i ilość odzyskanego odpadu przekraczającą wartość dopuszczalną w decyzji Starosty Kościańskiego znak: ABŚ.6220.2.2011 z dnia 28 czerwca 2011 r. ze zm. oraz wykazała rodzaj i ilość odzyskanego odpadu, który nie jest ujęty w ww. pozwoleniu. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-2.1710.15.2015 | P.H.U. RPM sp. z o. o. ul. Szubianki 8, 63-200 Jarocin |
Kontrola w następującym zakresie: - realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014 oraz I, II, III kwartał 2015 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za okres od 1 lipca 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków w zakresie opłaty produktowej za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2014 r., - realizacji obowiązków podmiotu w zakresie gospodarki odpadami za okres od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2014 r. |
6 listopada 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Spółka wywiązała się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że: 1. W wykazie zawierającym informacje o ilości i rodzajach gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza, dane, na podstawie których określono te ilości, oraz informacje o wysokości należnych opłat, złożonym za rok 2014, Przedsiębiorstwo nie przedstawiło informacji dotyczącej wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza z procesów spalania paliw w wózku widłowym typu H3.00XM, rok produkcji 1996 – silniki w pojazdach wolnobieżnych, maszynach i urządzeniach wyprodukowanych do 1999 r. 2. W wykazie zawierającym informacje o ilości i rodzajach gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza, dane, na podstawie których określono te ilości, oraz informacje o wysokości należnych opłat, złożonym za rok 2014, Przedsiębiorstwo dokonało błędnych wpisów w tabeli D, dotyczącej wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza z procesów spalania paliw w silnikach spalinowych, i tak: - zużycie paliwa przez pojazd o numerze rejestracyjnym PJA RY80 uwzględniono - zużycie paliwa przez pojazd o numerze rejestracyjnym PJA KX21 uwzględniono - zużycie paliwa przez pojazd o numerze rejestracyjnym PJA 08FX uwzględniono 3. Dane ilościowe podane w wykazach zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat w zakresie spalania paliw w silnikach spalinowych za rok 2014 są niezgodne z ilościami zakupionego paliwa, wynikającymi z przedłożonych faktur na zakup paliwa. 4. W zakresie gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi stwierdzono następujące nieprawidłowości: - brak wykonania obowiązku w zakresie sporządzenia i przedłożenia Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego sprawozdania OPAK-1 o masie wytworzonych opakowań odpowiednio za rok: 2011, 2012, 2013 i 2014, - nieprawidłowe wystawienie dokumentu EDPR o numerze 004/2014 za rok 2014 na rzecz Organizacji Odzysku Opakowań Grupa Zachodnia S. A. oraz dokumentu EDPR o numerze 1/2015 za rok 2015 na rzecz REKOPOL Organizacji Odzysku Opakowań S. A. w oparciu o wnioski, o wystawienie dokumentów potwierdzających recykling oraz inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych (DPO/DPR), a nie o wnioski, o wystawienie dokumentów EDPO/EDPR, - brak umieszczenia daty wystawienia dokumentów EDPR odpowiednio za rok 2014 i 2015. 5. Przedłożony Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego formularz zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz - ilości odpadów wykazane na kartach przekazania odpadu za 2014 r. są niezgodne z danymi zawartymi w zbiorczym zestawieniu danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania tych odpadów i/lub zbiorczego zestawienia danych o komunalnych osadach ściekowych za 2014 r., - w sprawozdaniu za 2014 r. Spółka nie wykazała odpadów, które zostały poddane przetwarzaniu; powyższe dane należało wykazać w dziale 2 Zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilościach wytworzonych odpadów, w dziale 5 tabela A. Zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilościach odpadów poddanych odzyskowi w instalacjach lub urządzeniach – dotyczy cięcia odpadów z papieru na arkusze oraz w dziale 5 tabela B Zbiorczego zestawienie danych o rodzajach i ilościach odpadów poddanych odzyskowi poza instalacjami i urządzeniami – dotyczy naprawiania palet. 6. Spółka nie prowadziła ewidencji odpadów za pomocą karty ewidencji odpadu, co było wymagane art. 66 ust 1 oraz art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 4 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.). Ponadto karty przekazania odpadu za 2014 rok były prowadzone w sposób nierzetelny. 7. Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe RPM sp. z o. o. nie ma uregulowanego stanu formalno-prawnego w zakresie gospodarki odpadami. Przedsiębiorstwo nie posiada zezwolenia na prowadzenia działalności z zakresie przetwarzania odpadów. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-1.1710.8.2015 | Izoterm sp. j. W. Boślak, M. Boślak, ul. Słoneczna 2, 63-600 Kępno |
Kontrola w zakresie:
|
22 września 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Przedsiębiorstwo w pełni wywiązało się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono nastomiast, że: Podmiot wprowadza na rynek krajowy produkty w opakowaniach. Do dnia przeprowadzenia niniejszej kontroli Podmiot nie zawiadomił Marszałka Województwa Wielkopolskiego o rozpoczęciu działalności polegającej na wprowadzaniu na rynek produktów w opakowaniach. Obowiązek ten został zrealizowany po zakończeniu czynności kontrolnych na terenie Przedsiębiorstwa. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1063 |
DSR-IV-1.1710.10.2015 | Drukarnia Swarzędzka St. M. Witecki sp. j., ul. Pogodna 24a, 62-020 Swarzędz |
Kontrola w zakresie:
|
24 września 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że:
|
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1063 |
DSR-IV-1.1710.11.2015 | Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Stal-Trans Marek Sternal, ul. Młyńska 66, 64-330 Opalenica |
Kontrola w zakresie:
|
15 października 2015 r. | Badania kontrolne wykazały, że Przedsiębiorstwo nie przedłożyło Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat w zakresie wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, za okres od I półrocza 2010 r. do 2014 r. – zgodnie z art. 286 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 ze zm.). Z informacji uzyskanych w czasie kontroli wynika, że Podmiot w ramach wykonywanej działalności wykorzystuje pojazdy silnikowe napędzane olejem napędowym, w związku z powyższym jest zobowiązany do przedłożenia Marszałkowi Województwa ww. wykazów. | Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1063 |
DSR-IV-1.1710.12.2015 | Rekopack-Zawal sp. j., ul. Gajowa 1, 62-510 Konin |
Kontrola w zakresie:
|
23 października 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że:
|
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1063 |
DSR-IV-1.1710.13.2015 | SW Solar Czarna Woda sp. z o.o., ul. Przemysłowa 2, 64-700 Czarnków |
Kontrola w zakresie:
|
30 października 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że:
|
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1063 |
DSR-IV-1.1710.14.2015 |
Soufflet Facilities Poland sp. z o.o., Szwajcarska 13, 61-285 Poznań |
Kontrola w zakresie:
|
9-10 października 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że:
|
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1063 |
DSR-IV-1.1710.15.2015 | Jestic J. K. Cykowiak, S. M. Cykowiak sp. j. Krąplewo, ul. 28 Grudnia 43/45, 62-060 Stęszew |
Kontrola w zakresie:
|
13 listopada 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że:
|
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1063 |
DSR-IV-1.1710.16.2015 |
Tech-Exim sp. z o.o. |
Kontrola w zakresie:
|
17 listopada 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że:
|
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1063 |
DSR-IV-1.1710.17.2015 |
Drewpal W. Majtas, K Drygała, G. Drygała sp.j. |
Kontrola w zakresie:
|
16 grudnia 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że:
|
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1063 |
DSR-IV-1.1710.19.2015 | EKO-PELLETS Cabański & Ceglarz sp. j., Przyłęk 25, 64-300 Nowy Tomyśl |
Kontrola w zakresie:
|
22 grudnia 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że:
|
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań X piętro, pokój 1063 |
DSR-IV-2.1710.16.2015 |
Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej, Wodociągów i Kanalizacji sp. z o. o., ul. Harcerska 13, 63-000 Środa Wielkopolska |
Kontrola w następującym zakresie:
|
18 listopada 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Spółka wywiązała się z obowiązków dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że:
|
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań, X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-2.1710.17.2015 |
Klar Glass sp. z o. o., ul. Fabryczna 4, 62-010 Pobiedziska |
Kontrola w następującym zakresie:
|
30 listopada 2015 r. |
Badania kontrolne wykazały, że Spółka realizowała obowiązki dotyczące opłat za korzystanie ze środowiska oraz gospodarki odpadami. Stwierdzono natomiast, że 1. W wykazach zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska, przedłożonych Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego odpowiednio za rok 2013, i 2014, stwierdzono następujące nieprawidłowości:
2. Podmiot nie zrealizował obowiązków w zakresie gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, a mianowicie:
|
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań, X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-2.1710.18.2015 |
UNIKOLAT PRZEMYSŁAW STRUS Robert Jerzy Strus, Uścikówiec 7, 62-600 Oborniki |
Kontrola zakresie realizacji obowiązków podmiotu prowadzącego recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych, a także eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych za rok 2014 oraz I, II, III kwartał 2015 r. |
11 grudnia 2015 r. |
Brak |
Nie | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań, X piętro, pokój 1061 |
DSR-IV-2.1710.19.2015 |
P.P.H.U. EUROZYGA WIesław Zygmanowski, ul. Przykop 1, 62-065 Grodzisk Wielkopolski |
Kontrola w następującym zakresie:
|
17 grudnia 2015 r |
Badania kontrolne wykazały, że Spółka realizowała obowiązki dotyczące opłat za korzystanie ze środowiska oraz gospodarki odpadami.Stwierdzono natomiast, że: 1. Wykaz zawierający informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska, przedłożony Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego za rok 2013 nie zawierał pouczenia: „Zawarte w wykazie informacje o wysokości należnych opłat stanowią podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2012 r. poz. 1015, z późn. zm.)” oraz podpisu osoby upoważnionej do prezentowania podmiotu korzystającego ze środowiska. 2. Podmiot nie posiada zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych, żadną z metod określonych w art. 21 ust. 1 ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. (Dz. U. z 2013 r. poz. 888 ze zm.). Ponadto Podmiot nie dysponuje tytułem prawnym do instalacji służącej do prowadzenia ww. procesów odzysku. Odnosząc się do powyższego, stwierdzić należy, że Podmiot nie jest uprawniony do potwierdzania prowadzonego przez siebie procesu odzysku dokumentami DPO oraz DPR. Jednocześnie należy uznać, że dokumenty o numerach ewidencyjnych od 1/2014 do 13/2014 oraz od 1/2015 do 32/2015 nie mogą stanowić potwierdzenia wykonania obowiązku odzysku oraz recyklingu przez przedsiębiorstwa dla których przedmiotowe dokumenty zostały wystawione. 3. Zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania tych odpadów i/lub zbiorczego zestawienia danych o komunalnych osadach ściekowych za rok 2014 zostało przekazane nieterminowo, tj. po dniu 15 marca za poprzedni rok kalendarzowy. 4. W zbiorczym zestawieniu danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania tych odpadów i/lub zbiorczego zestawienia danych o komunalnych osadach ściekowych za rok 2014, w dziale 5 Zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilościach odpadów poddanych odzyskowi Tabela A. Zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilościach odpadów poddanych odzyskowi w instalacjach lub urządzeniach oraz w dziale 7 Zbiorcze zestawienie danych o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, z wyłączeniem składowisk odpadów, obiektów unieszkodliwiania odpadów wydobywczych oraz spalarni i współspalarni odpadów wykazano metodę odzysku R5 - Recykling lub odzysk innych materiałów nieorganicznych. Powyższe jest niezgodne z zapisem zawartym w decyzji Starosty Grodziskiego znak: OS.6233.16.2012 z dnia 17 maja 2012 r. udzielającej zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku odpadów innych niż niebezpieczne. 5. Ilości odpadów wykazane na kartach przekazania oraz kartach ewidencji odpadów za lata 2013-2014 są niezgodne z danymi zawartymi w zbiorczych zestawieniach danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania tych odpadów i/lub zbiorczego zestawienia danych o komunalnych osadach ściekowych za lata 2013-2014 r. |
Tak | Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 - 714 Poznań, X piętro, pokój 1061 |
DSR-I. 7462.2.2015 |
Zakład Górniczy „Mielnica IV” PPHU „UNI – DREW” Marek Kubacki Wiśniewa 37, 62-550 Wilczyn |
W zakresie zgodności eksploatacji złoża kruszywa naturalnego "Mielnica IV", z warunkami koncesji na wydobywanie kopaliny, za okres od dnia 26 września 2012 r. do dnia 10 kwietnia 2015 r. | 27 maja 2015 r. |
Nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości | Nie |
Departament Środowiska, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, al. Niepodleglości 34, 61-714 Poznań, piętro X, pokój 1053 |
DSR-I. 7462.4.2015 |
Zakład górniczy "Rosko MŁ III" Małgorzata Łuczak, Maciej Łuczak "ŻWIRPOL" s.c. Małgorzata i Maciej Łuczak, Dąbrowa, ul. Graniczna 2, 62-070 Dopiewo | W zakresie zgodności eksploatacji złoża kruszywa naturalnego "Rosko MŁ III", z warunkami koncesji na wydobywanie kopaliny, za okres od dnia 14 stycznia 2014 r. do dnia 24 maja 2015 r. | 25 maja 2015 r. | W wyniku badań kontrolnych stwierdzono, że Przedsiębiorcy za I półrocze 2014 r. uiścili opłatę eksploatacyjną po ustawowym terminie w wysokości innej niż należna, natomiast za II półrocze 2014 r. uiścili opłatę eksploatacyjną w ustawowym terminie w wysokości innej niż należna. | Tak |
Departament Środowiska, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, al. Niepodleglości 34, 61-714 Poznań, piętro X, pokój 1053 |
DSR-I. 7462.4.2015 |
Zakład górniczy "Wierzyce II" Małgorzata Łuczak, Maciej Łuczak "ŻWIRPOL" s.c. Małgorzata i Maciej Łuczak, Dąbrowa, ul. Graniczna 2, 62-070 Dopiewo | W zakresie zgodności eksploatacji złoża kruszywa naturalnego "Wierzyce II", z warunkami koncesji na wydobywanie kopaliny, za okres od dnia 15 marca 2010 r. do dnia 24 maja 2015 r. | 25 maja 2015 r. |
W wyniku badań kontrolnych stwierdzono, że Przedsiębiorcy za III kwartał 2010 r., IV kwartał 2010 r., II półrocze 2012 r. i I półrocze 2013 r. uiścili tylko część należnych opłat eksploatacyjnych. W II półroczu 2013 r. uiścili część należnej opłaty eksploatacyjnej bez podania informacji o ilości wydobytej kopaliny, natomiast za I półrocze uiścili opłatę eksploatacyjną po ustawowym terminie. |
Tak |
Departament Środowiska, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego , al. Niepodleglości 34, 61-714 Poznań, piętro X, pokój 1053
|
DSR-I. 7462.4.2015 |
Zakład górniczy "Wierzyce IV" Małgorzata Łuczak, Maciej Łuczak "ŻWIRPOL" s.c. Małgorzata i Maciej Łuczak, Dąbrowa, ul. Graniczna 2, 62-070 Dopiewo | W zakresie zgodności eksploatacji złoża kruszywa naturalnego "Wierzyce IV", z warunkami koncesji na wydobywanie kopaliny, za okres od dnia 12 listopada 2012 r. do dnia 24 maja 2015 r. | 24 maja 2015 r. | W wyniku badań kontrolnych stwierdzono, że Przedsiębiorcy za II półrocze 2013 r., I półrocze 2014 r. oraz II półrocze 2014 r. uiścili tylko część należnych opłat eksploatacyjnych. | Tak |
Departament Środowiska, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, al. Niepodleglości 34, 61-714 Poznań, piętro X, pokój 1053 |
DSR-I. 7462.6.2015 |
Zakład Górniczy „Strzyżew” Krzysztof Michalak „KRISTOF-POL” Krzysztof Michalak Sadowie 25 63-400 Ostrów Wlkp. |
W zakresie zgodności eksploatacji złoża kruszywa naturalnego "Strzyżew", z warunkami koncesji na wydobywanie kopaliny, za okres od dnia 28 marca 2012 r. do dnia 15 maja 2015 r. | 23 czerwca 2015 r. | Nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości | Nie |
Departament Środowiska, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, al. Niepodległości 34, |
wytworzenie informacji: 2015-05-21 Mariola Górniak
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2017-07-28 11:56:56 przez Tomasz Orłowski