Stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów
Nazwa sprawy/procedury
Stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r., poz. 572).
Wymagane dokumenty
- We wniosku należy wskazać przesłankę wygaśnięcia zezwolenia (zamknięty katalog przesłanek zawiera art. 48 ustawy o odpadach).
- Do wniosku należy dołączyć:
- dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym;
- pełnomocnictwo – jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik;
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
Departament Zarządzania Środowiskiem i Klimatu
al. Niepodległości 34
61-714 Poznań
Termin załatwienia sprawy
W ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Sposób załatwienia sprawy (opis procedury)
- Niezwłocznie po wpływie wniosku zostaje on rozpatrzony.
- W przypadku złożenia niekompletnego wniosku zostaje wysłane wezwanie do uzupełnienia braków.
- Nieuzupełnienie braków formalnych skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
- Rozstrzygnięcie w formie:
- a) decyzji stwierdzającej wygaśnięcie decyzji udzielającej zezwolenia;
- b) decyzji odmawiającej.
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo odwołania do Ministra Klimatu i Środowiska, za pośrednictwem Marszałka Województwa Wielkopolskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Opłaty
10,00 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji stwierdzającej wygaśnięcie.
17,00 zł – opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty skarbowe należy wnieść z chwilą powstania obowiązku ich zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku, na rachunek bankowy:
Urząd Miasta Poznania
Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
PKO Bank Polski S.A. Nr 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Osoba do kontaktu w danej sprawie
Mariusz Adamski
tel.: 61 626 64 06
e-mail: mariusz.adamski@umww.pl
Jolanta Balińska
tel.: 61 626 64 07
e-mail: jolanta.balinska@umww.pl
Mateusz Grześkiewicz
tel.: 61 626 74 87
e-mail: mateusz.grzeskiewicz@umww.pl
Anna Łukasiewicz
tel.: 61 626 64 22
e-mail: anna.lukasiewicz@umww.pl
Joanna Marciniak-Parzonka
tel.: 61 626 64 98
e-mail: joanna.marciniak-parzonka@umww.pl
Katarzyna Skoracka-Walasik
tel.: 61 626 64 62
e-mail: katarzyna.walasik@umww.pl
Patrycja Zarzycka
tel.: 61 626 64 32
e-mail: patrycja.zarzycka@umww.pl
Hanna Żarkiewicz
tel.: 61 626 64 84
e-mail: hanna.zarkiewicz@umww.pl
Dodatkowe informacje
Zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów wygasa:
- po upływie czasu, na jaki zostało wydane;
- jeżeli podmiot objęty zezwoleniem zaprzestał działalności objętej zezwoleniem lub z innych powodów zezwolenie stało się bezprzedmiotowe;
- na wniosek podmiotu objętego zezwoleniem;
- jeżeli podmiot objęty zezwoleniem nie rozpoczął działalności objętej zezwoleniem w terminie 2 lat od dnia, w którym zezwolenie stało się ostateczne;
- jeżeli podmiot objęty zezwoleniem nie prowadził działalności objętej zezwoleniem przez 2 lata.
Decyzja właściwego organu wydawana jest wyłącznie na podstawie art. 162 § 1 i 3 Kodeksu postępowania administracyjnego, gdyż przepisy ustawy o odpadach nie przewidują możliwości stwierdzenia wygaśnięcia zezwolenia w drodze decyzji.
Informacja dla właścicieli danych osobowych
Szanowni Państwo w związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu przy al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań.
- Państwa dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
- prowadzenia postępowania administracyjnego w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów;
- sprawozdawczości i statystyki;
- archiwizacji.
- Państwa dane osobowe przetwarzamy w związku ze sprawowaniem władzy publicznej.
- W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem ochrony danych osobowych, Departament Organizacyjny i Kadr, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, e-mail: inspektor.ochrony@umww.pl.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w toku realizacji celów, o których mowa w pkt 2 lit. a-b oraz przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono sprawę, zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną.
- Podanie danych osobowych jest warunkiem ustawowym a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości rozpatrzenia wniosku (nie dotyczy postępowań wszczętych z urzędu).
- Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
- Przysługuje Państwu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w związku z Państwa sytuacją szczególną.
- Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Państwa dane osobowe będą ujawniane podmiotom występującym o udzielenie informacji o środowisku i jego ochronie oraz informacji publicznej – pod warunkiem, że żądane dane będą stanowiły ww. informacje.
- Państwa dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjęcia jakiejkolwiek decyzji.
wytworzenie informacji: 2018-02-08 Mariola Górniak
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2018-02-15 11:15:49 przez Tomasz Orłowski
ostatnia zmiana treści: 2024-10-02 15:08:32 przez Tomasz Orłowski