Wydanie zezwolenia na spalanie odpadów poza instalacjami lub urządzeniami
Nazwa sprawy/procedury
Wydanie zezwolenia na spalanie odpadów poza instalacjami lub urządzeniami.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
- Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r., poz. 10).
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zezwolenia na spalanie odpadów poza instalacjami i urządzeniami, powinien zawierać:
- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do spalania poza instalacjami i urządzeniami;
- określenie ilości odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych spalaniu w okresie roku;
- oznaczenie miejsca spalania odpadów;
- szczegółowy opis stosowanej metody spalania odpadów;
- proponowany czas obowiązywania decyzji.
- Ponadto, do wniosku należy dołączyć:
- dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym;
- pełnomocnictwo – jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik;
- dokument potwierdzający, że wnioskodawca posiada tytuł prawny do miejsca spalania odpadów;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
Departament Zarządzania Środowiskiem i Klimatu
al. Niepodległości 34
61-714 Poznań
Termin załatwienia sprawy
W ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Sposób załatwienia sprawy (opis procedury)
- Niezwłocznie po wpływie wniosku zostaje on rozpatrzony.
- W przypadku złożenia niekompletnego wniosku zostaje wysłane wezwanie do uzupełnienia braków.
- Nieuzupełnienie braków formalnych skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
- Rozstrzygnięcie w formie:
- decyzji udzielającej zezwolenia;
- decyzji odmawiającej.
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo odwołania do Ministra Klimatu i Środowiska, za pośrednictwem Marszałka Województwa Wielkopolskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Opłaty
- 616,00 zł – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia.
- 17,00 zł – opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty skarbowe należy wnieść z chwilą powstania obowiązku ich zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku, na rachunek bankowy:
Urząd Miasta Poznania
Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
PKO Bank Polski S.A. Nr 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Osoba do kontaktu w danej sprawie
Mariusz Adamski
tel.: 61 626 64 06
e-mail: mariusz.adamski@umww.pl
Jolanta Balińska
tel.: 61 626 64 07
e-mail: jolanta.balińska@umww.pl
Mateusz Grześkiewicz
tel.: 61 626 74 87
e-mail: mateusz.grzeskiewicz@umww.pl
Anna Łukasiewicz
tel.: 61 626 64 22
e-mail: anna.lukasiewicz@umww.pl
Joanna Marciniak-Parzonka
tel.: 61 626 64 62
e-mail: joanna.marciniak-parzonka@umww.pl
Katarzyna Skoracka-Walasik
tel.: 61 626 64 62
e-mail: katarzyna.walasik@umww.pl
Patrycja Zarzycka
tel.: 61 626 64 32
e-mail: patrycja.zarzycka@umww.pl
Hanna Żarkiewicz
tel.: 61 626 64 84
e-mail: hanna.zarkiewicz@umww.pl
Dodatkowe informacje
- Zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy odpadach - jeżeli spalanie odpadów w instalacjach lub urządzeniach przeznaczonych do tego celu jest niemożliwe ze względów bezpieczeństwa, marszałek województwa może zezwolić, w drodze decyzji, na spalanie odpadów poza instalacjami lub urządzeniami.
- Zezwolenie na spalanie odpadów poza instalacjami i urządzeniami dla terenów zamkniętych wydaje Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu.
- Organem właściwym do wydania zezwolenia na spalanie odpadów poza instalacjami i urządzeniami jest organ właściwy ze względu na miejsce spalania odpadów.
- Dopuszcza się spalanie zgromadzonych pozostałości roślinnych poza instalacjami i urządzeniami, chyba że są one objęte obowiązkiem selektywnego zbierania.
- Do zmiany zezwolenia stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące wydania zezwoleń. Opłata skarbowa wynosi 50% stawki podstawowej jeżeli dotyczy zmiany zezwolenia polegającej na przedłużenia terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności.
Informacja dla właścicieli danych osobowych
Szanowni Państwo w związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych jest Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu przy al. Niepodległości 34 61-714 Poznań, e-mail: kancelaria@umww.pl, fax 61 626 69 69, adres skrytki urzędu na platformie ePUAP: /umarszwlkp/SkrytkaESP.
- Państwa dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
- prowadzenia postępowania administracyjnego w sprawie udzielenia zezwolenia na spalanie odpadów poza instalacjami lub urządzeniami;
- weryfikacji przestrzegania warunków zezwolenia;
- sprawozdawczości i statystyki;
- archiwizacji.
- Państwa dane osobowe przetwarzamy w związku ze sprawowaniem władzy publicznej.
- W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych listownie pod adresem administratora danych, lub elektronicznie poprzez skrytkę ePUAP: /umarszwlkp/SkrytkaESP i e-mail: inspektor.ochrony@umww.pl.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w toku realizacji celów, o których mowa w pkt 2 lit. a-c oraz przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono sprawę, zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną.
- Podanie danych osobowych jest warunkiem ustawowym a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości rozpatrzenia wniosku.
- Przysługuje Państwu prawo do usunięcia danych osobowych, o ile Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie: wyrażonej zgody, wymogu prawa, lub gdy są już niepotrzebne do przetwarzania danych.
- Przysługuje Państwu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, o ile Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody.
- Przysługuje Państwu prawo do przenoszenia danych, o ile Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody lub są niezbędne do zawarcia umowy oraz gdy dane te są przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
- Przysługuje Państwu prawo do dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
- Przysługuje Państwu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w związku z Państwa sytuacją szczególną o ile przetwarzanie Państwa danych osobowych jest niezbędne do zrealizowania zadania w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej.
- Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych o ile uważają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się w sposób niezgodny z prawem.
- Państwa dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjęcia jakiejkolwiek decyzji oraz profilowania.
wytworzenie informacji: 2013-02-28 Mariola Górniak
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2013-02-28 15:48:42 przez Tomasz Spychalski
ostatnia zmiana treści: 2024-10-02 15:21:01 przez Tomasz Orłowski