Stosowanie ulg w zakresie ponoszenia: opłat za korzystanie ze środowiska, opłat produktowych
Nazwa sprawy/procedury
Stosowanie ulg w zakresie ponoszenia: opłat za korzystanie ze środowiska, opłat produktowych
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska – w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska.
- Ustawa z dnia 11 maja 2001 r. - o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej – w zakresie opłaty produktowej.
- Ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi – w zakresie opłaty produktowej
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. - o bateriach i akumulatorach – w zakresie opłat produktowych dla zużytych baterii przenośnych i zużytych akumulatorów przenośnych.
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa - dział III.
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
- Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.
- Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym.
- Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury.
- Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 2023/2832 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przyznawanej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Wymagane dokumenty
- Podanie o udzielenie ulgi, które powinno zawierać wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres, wykazanie ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego oraz podpis upoważnionej osoby.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji w wysokości 10 zł. Z opłaty skarbowej zwolnione są m. in.: jednostki samorządu terytorialnego, jednostki budżetowe i organizacje pożytku publicznego (art. 7 ustawy o opłacie skarbowej).
- Potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzone zgodnie z zasadami rachunkowości (np. bilans oraz rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa, PIT 37 itp.) pozwalające zbadać rzeczywistą sytuację finansową wnioskodawcy.
- Zaświadczenia o pomocy de minimis, jaką Strona otrzymała w okresie 3 minionych lat (w przypadku przesłania kopii muszą być one, w myśl art. 76a § 1 i § 2 kpa potwierdzone za zgodność z oryginałem) albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
- Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis stanowiący załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. – w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, albo wypełniony formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę stanowiący załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. – w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
- Pełnomocnictwo – jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik – wraz z dowodem uiszczenia opłaty za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Departament Korzystania i Informacji o Środowisku
al. Niepodległości 34
61 – 714 Poznań
Termin załatwienia sprawy
Termin rozpatrzenia wniosku, zgodnie z art. 35 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, wynosi jeden miesiąc, a sprawy szczególnie skomplikowanej – dwa miesiące od dnia złożenia wymaganych dokumentów, z zastrzeżeniem możliwości przedłużenia terminu w sytuacjach przewidzianych przepisami prawa.
Sposób załatwienia sprawy (opis procedury)
Po zweryfikowaniu wniosku, analizie przedłożonych dokumentów i informacji oraz analizie sytuacji finansowej podmiotu następuje wydanie i doręczenie decyzji.
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Marszałka Województwa Wielkopolskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Opłaty
10,00 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji (brak opłaty – w przypadkach podmiotów wskazanych w art. 7 ustawy o opłacie skarbowej).
17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty skarbowe należy uiścić na konto:
Urząd Miasta Poznania
Wydział Finansów, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
PKO Bank Polski S. A.
Nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Osoby do kontaktu:
Jolanta Kluczyńska
tel. 61 62 66 453
e-mail: jolanta.kluczynska@umww.pl
Michał Machnicki
tel. 61 62 66 441
e-mail: michal.machnicki@umww.pl
Edyta Sawko
tel. 61 62 66 456
e-mail: edyta.sawko@umww.pl
Piotr Szklarski
tel. 61 62 66 442
e-mail: piotr.szklarski@umww.pl
Informacja dla właścicieli danych osobowych
Szanowni Państwo w związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych informuję, że:
- Administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu przy al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań.
- Państwa dane osobowe są przetwarzane w celach:
- prowadzenia postępowania administracyjnego na podstawie złożonego wniosku, w tym wydania decyzji administracyjnej,
- pozyskiwania dodatkowych danych, koniecznych do załatwienia sprawy,
- w ramach współdziałania i współpracy pomiędzy organami administracji publicznej,
- wydawania zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis,
- udostępniania informacji publicznej oraz informacji o środowisku,
- związanych ze statystyką i sprawozdawczością,
- archiwizacji.
- Państwa dane osobowe przetwarzamy w związku ze sprawowaniem władzy publicznej.
- W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem ochrony danych osobowych, Departament Organizacyjny i Kadr, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, e-mail: inspektor.ochrony@umww.pl.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w toku realizacji celów, o których mowa w pkt. 2 lit. a-e oraz przez okres 10 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono sprawę, zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną.
- Podanie danych osobowych jest warunkiem ustawowym a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości rozpatrzenia wniosku.
- Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
- Przysługuje Państwu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w związku z Państwa sytuacją szczególną.
- Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Państwa dane osobowe będą ujawniane podmiotom składającym wnioski o udzielenie informacji o środowisku i jego ochronie oraz informacji publicznej – pod warunkiem, że żądane dane będą stanowiły ww. informację.
- Państwa dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjęcia jakiejkolwiek decyzji.
wytworzenie informacji: 2012-11-13 Mariola Górniak
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2012-11-13 15:22:00 przez Tomasz Spychalski
ostatnia zmiana treści: 2024-02-12 14:43:11 przez Karolina Pyterek