Nadanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Nazwa sprawy/procedury
Nadanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Podstawa prawna
Art. 9b ust. 4 pkt 2 i ust. 6 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018r., poz. 967).
Wymagane dokumenty
Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego wraz z dokumentacją określoną w § 9 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018r., poz. 1574).
Miejsce załatwienia sprawy
Dokumenty można przesłać pocztą na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
Departament Edukacji i Nauki
al. Niepodległości 34,
61-714 Poznań,
pok. 534
Termin załatwienia sprawy
- W przypadku złożenia wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego wraz z dokumentacją do dnia 30 czerwca danego roku decyzja o nadaniu lub odmowie nadania stopnia nauczyciela mianowanego zostanie wydana w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku.
- W przypadku złożenia wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego wraz z dokumentacją do dnia 31 października danego roku decyzja o nadaniu lub odmowie nadania stopnia nauczyciela mianowanego zostanie wydana w terminie do dnia 31 grudnia danego roku.
Sposób załatwienia sprawy (opis procedury)
- Analiza formalna dokumentacji załączonej do wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego. W przypadku braków formalnych w złożonej dokumentacji, wnioskodawca zostaje wezwany do ich usunięcia w terminie 14 dni.
- Powołanie uchwałą Zarządu Województwa Wielkopolskiego komisji egzaminacyjnej, która przeprowadza egzamin, w czasie którego nauczyciel kontraktowy ubiegający się o stopień awansu zawodowego:
- dokonuje prezentacji własnego dorobku zawodowego,
- odpowiada na pytania członków komisji dotyczące wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego.
- Wydanie decyzji w sprawie nadania stopnia nauczyciela mianowanego.
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji w sprawie nadania stopnia nauczyciela mianowanego przysługuje odwołanie do organu, który sprawuje nadzór pedagogiczny, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Opłaty
Nie dotyczy
Osoba do kontaktu w danej sprawie
Elżbieta Płuciennik
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Departament Edukacji i Nauki
al. Niepodległości 34 pokój 534
61-714 Poznań
tel. 61 62 66 579
e-mail elzbieta.pluciennik@umww.pl
Dodatkowe informacje
O terminie i miejscu egzaminu nauczyciel powiadamiany jest na 7 dni przed wyznaczonym terminem.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celach: nadania stopnia nauczyciela mianowanego oraz archiwizacji.
- Dane osobowe przetwarzane są w związku z wypełnieniem obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
- W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych, Departament Organizacyjny i Kadr, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, e-mail: inspektor.ochrony@umww.pl
- Dane osobowe będą przechowywane 50 lat zgodnie z Instrukcją kancelaryjną.
- Podanie danych osobowych jest warunkiem ustawowym, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości rozpatrzenia wniosku.
- Wnioskodawcy przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
- Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w celu podjęcia jakiejkolwiek decyzji.
wytworzenie informacji: 2012-11-27 Joanna Ganowicz
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2012-11-27 14:26:08 przez Tomasz Spychalski
ostatnia zmiana treści: 2021-10-04 10:42:24 przez Tomasz Orłowski