do góry ^

Wpis do rejestru przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne


 

Nazwa sprawy/procedury

Wpis do rejestru przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne

 

Podstawa prawna

  1. Art. 75a  Ustawy z 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2023 roku, poz.1047 ze zm.).
  2. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 roku  poz. 2111 ze zm.).
  3. Ustawa z 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. 2024 roku poz. 236).
  4. Ustawa z 6 marca 2018r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz.U.2022 poz. 541).
  5. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 2 maja 2012r. w sprawie warunków produkcji i sposobu dystrybucji tablic rejestracyjnych i znaków legalizacyjnych (Dz.U. z 2022 r., poz. 1885 ze zm.).

 

Wymagane dokumenty

  1. Wpisu do rejestru dokonuje się na podstawie wniosku przedsiębiorcy, zawierającego następujące dane:
    1. firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres albo adres zamieszkania;
    2. numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
    3. numer identyfikacji podatkowej (NIP);
    4. adres siedziby oraz adresy jednostek, w których będzie wykonywana działalność,o której mowa w art. 75a ust. 1;
    5. podpis przedsiębiorcy oraz oznaczenie daty i miejsca złożenia wniosku.
  2. Wraz z wnioskiem przedsiębiorca składa:
    1. certyfikat na zgodność tablic rejestracyjnych lub materiałów służących do ich produkcji z warunkami technicznymi;
    2. zaświadczenie albo oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom:
      • przedsiębiorcy, jeżeli jest on osobą fizyczną,
      • osób - członków władz organów osoby prawnej lub nieposiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej;
    3. oświadczenie następującej treści:
      "Oświadczam, że:
      • dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru są kompletne i zgodne z prawdą;
      • znane mi są i spełniam szczególne warunki wykonywania działalności, o której mowa w art. 75a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
      • posiadam aktualny dokument określający status jednostki będącej osobą prawną lub nieposiadającą osobowości prawnej jednostką organizacyjną albo dokument stwierdzający tożsamość w przypadku osoby fizycznej.".
  3. Oświadczenie, o niekaralności składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie  fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
  4. Oświadczenie, o którym mowa w ust.2 pkt 3, powinno również zawierać:
    1. firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres albo adres zamieszkania;
    2. oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
    3. podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia  i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
  5. Wydając zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru, marszałek województwa określa w nim zakres prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności w zakresie produkcji tablic rejestracyjnych, zgodnie z art. 75a ust.3.Za zaświadczenia o wpisie do rejestru przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne pobiera się opłatę w wysokości - 17,00 zł.

Opłatę należy uiścić na konto lub w kasie Urzędu Marszałkowskiego w Poznania
al. Niepodległości 34,
61-714 Poznań
nr rachunku PKO BP S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

 

Miejsce załatwienia sprawy

Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Wielkopolskiego
al. Niepodległości 34
61-714 Poznań
pok. 1150
tel. 61 626 70 50
e-mail di.sekretariat@umww.pl

 

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z art. 17 ustawy Prawo przedsiębiorców :

  1. Organ prowadzący rejestr działalności regulowanej jest obowiązany dokonać wpisu przedsiębiorcy do tego rejestru po złożeniu wniosku o wpis wraz z oświadczeniem o spełnianiu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej, dla której rejestr jest prowadzony;
  2. Działalność gospodarczą można podjąć po dokonaniu wpisu do rejestru przedsiębiorców. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis i wyznaczył termin. W takiej sytuacji termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.

 

Kogo dotyczy

Przedsiębiorców rozpoczynających działalność regulowaną w zakresie produkcji tablic rejestracyjnych. Działalność w zakresie produkcji tablic może wykonywać przedsiębiorca, który spełnia następujące warunki:  

  1. posiada możliwości techniczne gwarantujące wykonanie tablic rejestracyjnych  lub materiałów służących do ich produkcji zgodnie z warunkami technicznymi, warunek ten nie dotyczy przedsiębiorców sprowadzających z zagranicy materiały służące do wyrobu tablic rejestracyjnych
  2. posiada certyfikat na zgodność tablic rejestracyjnych lub materiałów służących do ich produkcji z warunkami technicznymi;
  3. nie jest podmiotem, w stosunku do którego wszczęto postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne;
  4. nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne;
  5. nie został prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom- dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej.

Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r., o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 922 ze zm.) informuję, iż administratorem danych osobowych zawartych we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne i wydawanie zaświadczeń o dokonaniu wpisu do rejestru, jest Marszałek Województwa Wielkopolskiego, z siedzibą w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań. Dane będą przetwarzane w celu realizacji zadań dot. prowadzonego rejestru (art. 75aa ustawy Prawo o ruchu drogowym) i będą udostępniane innym osobom lub podmiotom wyłącznie w zakresie obejmującym informacje publiczne.

Obowiązek podania ww. danych wynika z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz.988 ze zm.) oraz ustawy z dnia 6 września 200 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902 ze zm.).

Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

 

Opłaty

Zwolnienie z opłat za dokonanie wpisu do rejestru - ustawa o opłacie skarbowej.

 

Osoba do kontaktu w danej sprawie

Patryk Żakowski              
Departament Infrastruktury
al. Niepodległości 34,
tel. 61 626 70 75
e-mail: patryk.zakowski@umww.pl

 

Dodatkowe informacje

Dokumenty składa się osobiście lub za pośrednictwem poczty w:

KANCELARII OGÓLNEJ URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO,
parter
al. Niepodległości 34
61-714 Poznań
e-mail: kancelaria@umww.pl



Osoba odpowiedzialna za:
wytworzenie informacji: 2012-11-26 Agnieszka Kubiakowska-Michalak
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2012-11-26 16:36:37 przez Tomasz Spychalski
ostatnia zmiana treści: 2024-03-21 10:51:02 przez Tomasz Orłowski

Rejestr zmian - poprzednia opublikowana wersja artykułu - pokaż rejestr



Urząd Marszałkowski
Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, tel.: 61 626 66 66

www.gov.pl/web/bip

Stronę odwiedzono 17178 razy
UMWW ©2024