Wpis do rejestru podmiotów prowadzących kursy z zakresu przewozu towarów niebezpiecznych
Nazwa sprawy/procedury
Wpis do rejestru podmiotów prowadzących kursy z zakresu przewozu towarów niebezpiecznych
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (tj. Dz.U. 2022r. poz. 2147).
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 221).
Wymagane dokumenty
- Wniosek powinien zawierać następujące dane (wzór wniosku określa rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie prowadzenia kursów z zakresu przewozu towarów niebezpiecznych):
- imię i nazwisko, adres zamieszkania, (osoby fizyczne) lub nazwę podmiotu oraz siedzibę i adres (podmioty wpisane do rejestru przedsiębiorców);
- numer w ewidencji działalności gospodarczej, o ile podmiot taki numer posiada, oraz miejsce prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej, do której został wpisany; (osoby fizyczne) albo numer w rejestrze przedsiębiorców
- numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile podmiot taki numer posiada;
- zakres prowadzonych kursów;
- datę i podpis wnioskodawcy.
- Wraz z wnioskiem przedsiębiorca składa oświadczenie następującej treści:
"Oświadczam, że:- dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru podmiotów prowadzących kursy są kompletne i zgodne z prawdą;
- znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie prowadzenia kursów, określone w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych.".
- imię i nazwisko lub pełną nazwę podmiotu;
- oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
- podpis składającego oświadczenie lub osoby uprawnionej do występowania w imieniu podmiotu, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
- Oświadczenie o niekaralności
- Dowód zapłaty
Miejsce załatwienia sprawy
DEPARTAMENT INFRASTRUKTURY
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego
al. Niepodległości 34
61-714 Poznań
Termin załatwienia sprawy
7 dni od złożenia kompletnych dokumentów
Sposób załatwienia sprawy (opis procedury)
Działalność gospodarcza w zakresie prowadzenia kursów ADR, kursów na eksperta ADN, kursów na eksperta ADN do spraw przewozu gazów, kursów na eksperta ADN do spraw przewozu chemikaliów oraz kursów dla doradców jest działalnością regulowaną w rozumieniu przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
Z wnioskiem o wpis do rejestru może wystąpić przedsiębiorca:
- mający wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub rejestru przedsiębiorców,
- w stosunku do którego nie wszczęto postępowania likwidacyjnego lub upadłościowego;
- który nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo karne skarbowe, przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów - dotyczy osoby fizycznej lub członków organu osoby prawnej.
Podmiot prowadzący kursy jest obowiązany spełniać następujące warunki:
- posiadać warunki lokalowe i wyposażenie dydaktyczne gwarantujące przeprowadzenie kursu zgodnie z jego programem;
- zapewnić prowadzenie zajęć przez wykładowców, którzy:
- posiadają wyższe wykształcenie i co najmniej 5-letnią praktykę zawodową w zakresie prezentowanych zagadnień objętych kursem lub
- posiadają świadectwo doradcy, o którym mowa w art. 42 ust. 1 ww ustawy;
- posiadać możliwość przeprowadzania ćwiczeń praktycznych objętych tematyką kursów;
- prowadzić kursy w oparciu o ramowy program, o którym mowa w art. 58 pkt 4 ww ustawy.
Wyżej wymienione warunki sprawdzane są w czasie kontroli.
Po wpisaniu przedsiębiorcy do rejestru podmiotów prowadzących kursy marszałek województwa wydaje zaświadczenie potwierdzające wpis do rejestru podmiotów prowadzących kursy.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
Opłaty
Opłatę za wpis do rejestru podmiotów prowadzących kursy w wysokości 600 zł należy wnieść na konto Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, nr konta: 70 1020 4027 0000 1102 0396 7973
Osoba do kontaktu w danej sprawie
Joanna Wdowiak, Grzegorz Fekner
Departament Infrastruktury
al. Niepodległości 34,
tel.: 61 626 70 64, 61 626 70 55
e-mail: joanna.wdowiak@umww.pl, grzegorz.fekner@umww.pl
Dodatkowe informacje
Dokumenty składa się osobiście lub za pośrednictwem poczty w:
PUNKCIE KANCELARYJNYM URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO
parter,
al. Niepodległości 34
61-714 Poznań
e-mail: kancelaria@umww.pl
wytworzenie informacji: 2013-08-23 Agnieszka Kubiakowska-Michalak
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2013-08-23 12:10:40 przez Tomasz Orłowski
ostatnia zmiana treści: 2023-09-19 13:56:54 przez Katarzyna Janiszewska