Wniosek o zapewnienie dostępności
Informowanie o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Każdy ma prawo poinformować nas o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Informację można przekazać:
- pocztą: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, Punkt Informacyjny, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań
- pisemnie - za pomocą poczty elektronicznej: kancelaria@umww.pl
- pisemnie - przez platformę ePUAP, adres: /umarszwlkp/SkrytkaESP
- pisemnie - za pomocą faxu: nr 61 626 67 44
- telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej: nr 61 626 66 66
Podstawa prawna: art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej wnioskiem o zapewnienie dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Wniosek o zapewnienie dostępności można składać:
- osobiście: w Punkcie Informacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34
- pocztą: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, Punkt Informacyjny, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań
- pisemnie - za pomocą poczty elektronicznej: kancelaria@umww.pl
- pisemnie - przez platformę ePUAP, adres: /umarszwlkp/SkrytkaESP
- pisemnie - za pomocą faxu: nr 61 626 67 44
- telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej: nr 61 626 66 66
Termin realizacji:
Zapewnienie dostępności, o które wnioskuje dana osoba, następuje do 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni, podmiot niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, podmiot zapewnienia dostęp alternatywny wraz z uzasadnieniem.
Tryb odwoławczy:
W przypadku, gdy podmiot nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
a) w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, albo
b) w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, albo
c) z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności, wnioskodawca może złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Podstawa prawna: art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Koordynatorka ds. dostępności: e-mail: dostepnosc@umww.pl, tel.: +48 601 646 698
wytworzenie informacji: 2022-03-21 Adam Habryło
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2022-03-21 09:38:08 przez Aleksandra Wierska