do góry ^

Wielkopolska Rada Działalności Pożytku Publicznego IV kadencji - nabór kandydatów


Marszałek Województwa Wielkopolskiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność na terenie województwa wielkopolskiego, do zgłaszania kandydatów na członków Wielkopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Termin zgłoszenia upływa 16 listopada 2020 roku.

Będzie to już czwarta kadencja tego gremium. Do zadań Wielkopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego należy przede wszystkim współtworzenie koncepcji współpracy Samorządu Województwa Wielkopolskiego z sektorem pozarządowym oraz konsultowanie dokumentów dotyczących działalności pożytku publicznego w województwie. W czasie swojej dotychczasowej działalności Rada zajmowała się m.in.:

  • opiniowaniem Programów współpracy Samorządu Województwa Wielkopolskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
  • konsultowaniem propozycji zmian do ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz Strategii Rozwoju Województwa Wielkopolskiego,
  • wyborem przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny,
  • wyjaśnianiem sytuacji problemowych związanych z otwartymi konkursami ofert,
  • oceną współpracy Samorządu Województwa Wielkopolskiego z organizacjami pozarządowymi,
  • opiniowaniem projektów prawa miejscowego.

Rada liczy łącznie co najmniej 16 członków a w jej skład wchodzi:

  • co najmniej 8 przedstawicieli organizacji i podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego na terenie województwa wielkopolskiego,
  • trzech przedstawicieli Marszałka Województwa Wielkopolskiego,
  • czterech przedstawicieli Sejmiku Województwa Wielkopolskiego,
  • jeden przedstawiciel Wojewody Wielkopolskiego.

Powołanie członków Wielkopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego odbędzie się w dwóch etapach:

Etap I - nabór kandydatów

Na tym etapie organizacja pozarządowa musi prawidłowo wypełnić formularz (do pobrania poniżej), zebrać jak największą ilość rekomendacji od innych organizacji pozarządowych, a następnie dostarczyć do Urzędu Marszałkowskiego, wybierając jeden z poniższych sposobów:

  • osobiście w Punkcie Kancelaryjnym Urzędu,
  • za pośrednictwem poczty (decyduje data stempla pocztowego) na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań z dopiskiem „Wielkopolska Rada Działalności Pożytku Publicznego - nabór”,
  • za pośrednictwem platformy ePUAP.

Niezależnie od wybranej formy dostarczenia zgłoszenia prosimy o przesłanie wersji elektronicznej-edytowalnej do wykorzystania w celu utworzenia informacji o kandydatach/członkach Rady (e-mail: pozytek@umww.pl).

UWAGA! Ze względu na opiniowanie projektów prawa miejscowego (m.in.: statuty szpitali i muzeów, uchwały dotyczące tematyki rolnictwa i rozwoju wsi, parków krajobrazowych) mile widziane będą osoby mające wiedzę i doświadczenie w tym temacie.

Etap II - wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład Wielkopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego IV kadencji

Zgodnie z uchwałą spośród zgłoszonych przez organizacje pozarządowe i podmioty kandydatów Marszałek Województwa Wielkopolskiego powoła do składu Rady osoby, kierując się:

  • doświadczeniem i wiedzą kandydatów, w tym doświadczeniem we współpracy z Samorządem Województwa Wielkopolskiego, opisanymi w Karcie zgłoszenia,
  • potrzebami Samorządu Województwa Wielkopolskiego,
  • udzielonymi rekomendacjami,
  • reprezentacją poszczególnych subregionów w Radzie,
  • zapewnieniem reprezentatywności organizacji i podmiotów w zakresie form prawnych i rodzajów działalności pożytku publicznego.

Wyniki naboru będą opublikowane w osobnym ogłoszeniu.

 

Uchwała w sprawie określenia trybu powoływania członków WRDPP - pobierz
Karta zgłoszenia kandydata (załącznik nr 1) - pobierz
Karta imiennej rekomendacji (załącznik nr 2) - pobierz



Osoba odpowiedzialna za:
wytworzenie informacji: 2020-10-26 Adam Habryło
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2020-10-26 15:13:35 przez Tomasz Orłowski
ostatnia zmiana treści: 2020-10-26 15:15:21 przez Tomasz Orłowski

Rejestr zmian - poprzednia opublikowana wersja artykułu - pokaż rejestr



Urząd Marszałkowski
Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, tel.: 61 626 66 66

Biuletyn Informacji Publicznej
www.gov.pl/web/bip

Stronę odwiedzono 12511 razy
UMWW ©2024