do góry ^

Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną wykonującą badania psychologiczne w zakresie psychologii transportu


Nazwa sprawy/procedury

Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną wykonującą badania psychologiczne w zakresie psychologii transportu, aktualizacja wpisu oraz wykreślenie wpisu. 

 

Podstawa prawna

1.Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1210 ze zm.);

2.Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2024 r., poz. 236 ze zm.);

3.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)

4.Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 8 lipca 2014 r. w sprawie badań psychologicznych osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, kierowców oraz osób wykonujących pracę na stanowisku kierowcy (Dz. U. z 2022 poz. 165)

 

Wymagane dokumenty

1. Wniosek przedsiębiorcy, w formie pisemnej, adresowany do Marszałka Województwa Wielkopolskiego zawierający następujące dane:

a.firmę przedsiębiorcy oraz oznaczenie jego adresu i siedziby albo miejsca zamieszkania

b.numer w ewidencji działalności gospodarczej albo w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym – o ile są wymagane;

c.numer identyfikacji podatkowej (NIP) przedsiębiorcy – o ile taki posiada;

d.numer identyfikacji statystycznej (REGON) – o ile taki numer przedsiębiorca posiada;

e.oznaczenie i adres pracowni psychologicznej;

f.imię i nazwisko uprawnionego psychologa prowadzącego w pracowni psychologicznej badania psychologiczne wraz z jego numerem ewidencyjnym

2. Oświadczenie przedsiębiorcy

„Oświadczam, że:

1. dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną są kompletne i zgodne z prawdą;

2. znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia pracowni psychologicznych, określone w ustawie z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami.”

Oświadczenie powinno również zawierać:

  • firmę przedsiębiorcy oraz oznaczenie jego adresu i siedziby albo miejsca zamieszkania;
  • oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
  • podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, z podaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.

3. Dowód uiszczenia opłaty za wpis w kwocie 400 zł. Sposób wniesienia opłaty opisany w rubryce „Opłaty”.

 

Miejsce załatwienia sprawy

  • dokumenty można złożyć osobiście w punkcie kancelaryjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu przy al. Niepodległości 34  (parter)  od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.30–15.30;
  • za pośrednictwem poczty na adres:

Marszałek Województwa Wielkopolskiego Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań

  • na adres do doręczeń elektronicznych (ADE) Urzędu:

AE:PL-36275-98241-EEETD-21

  • drogą elektroniczną na adres skrytki urzędu na platformie ePUAP:

/umarszwlkp/SkrytkaESP

 

Termin załatwienia sprawy

7 dni od momentu złożenia kompletnego wniosku wraz z wymaganymi dokumentami.

 

Sposób załatwienia sprawy (opis procedury)

Procedura wpisu, aktualizacji wpisu i wykreślenia z rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną wykonującą badania psychologiczne w zakresie psychologii transportu prowadzonego przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego.

 

Zaświadczenie potwierdzające wpis / zmianę wpisu przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną.

 

Tryb odwoławczy

W przypadku decyzji o odmowie dokonania wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną, wnioskodawcy przysługuje wniesienie odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Marszałka Województwa Wielkopolskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

Opłaty

Opłata w kwocie 400 zł w formie bezgotówkowej na konto:

Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, 61-714 Poznań, Al. Niepodległości 34

PKO BP S.A. I O/ Poznań, 80 1020 4027 0000 1202 0834 2638

Tytułem: opłata za wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną

W ramach opłaty za wpis wnioskodawca otrzyma zaświadczenie o wpisie do rejestru

 

Sprawę prowadzi

Departament Zdrowia

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

al. Niepodległości 34
61-714 Poznań
sekretariat - piętro XI, część A, pokój 1134
tel.: 61 626 63 50
fax: 61 626 63 51
e-mail: dz.sekretariat@umww.pl

 

Osoba do kontaktu w danej sprawie

Karolina Mielcarek

tel.: 61 626 63 93

e-mail: karolina.mielcarek@umww.pl

Godziny pracy:   poniedziałek – piątek 7.30 – 15.30

 

Dodatkowe informacje

Organem właściwym do prowadzenia rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną jest Marszałek Województwa właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności.

 

Pouczenie o przysługujących przedsiębiorcy środkach prawnych 

Organy administracji publicznej są obowiązane do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenie ich praw i obowiązków będących przedmiotem postępowania administracyjnego. Organy czuwają nad tym, aby strony i inne osoby uczestniczące w postępowaniu nie poniosły szkody z powodu nieznajomości prawa, i w tym celu udzielają im niezbędnych wyjaśnień i wskazówek.

 

Na podstawie art. 73 § 1 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, strona ma prawo do wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo przysługuje również po zakończeniu postępowania.

 

Informacja ogólna dla właścicieli danych osobowych

 

W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych informuję, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu przy al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, e-mail: kancelaria@umww.pl, fax 61 626 69 69, adres skrytki urzędu na platformie ePUAP: /umarszwlkp/SkrytkaESP, adres e-Doręczeń AE:PL-36275-98241-EEETD-21.
  2. Państwa dane osobowe są przetwarzane w celach:
  1. prowadzenia rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną;
  2. sprawowania nadzoru nad przeprowadzaniem badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu;
  3. archiwizacji.
  1. Państwa dane osobowe przetwarzamy w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
  2. Podanie danych osobowych jest warunkiem ustawowym a ich niepodanie skutkuje brakiem rozpatrzenia Państwa wniosku.
  3. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych listownie pod adresem administratora danych, lub elektronicznie poprzez skrytkę ePUAP: /umarszwlkp/SkrytkaESP, adres e-Doręczeń AE:PL-36275-98241-EEETD-21., adres e-mail: inspektor.ochrony@umww.pl
  4. Państwa dane osobowe będą przechowywane:
  1. wieczyście zgodnie z Instrukcją Kancelaryjna w zakresie prowadzenia rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną;
  2. co najmniej przez 10 lat zgodnie z instrukcja kancelaryjną w zakresie sprawowania nadzoru nad przeprowadzaniem badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu.
  1. Przysługuje Państwu prawo do usunięcia danych osobowych, o ile Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody, lub wynika to z wymogu prawa, lub gdy dane są już niepotrzebne do przetwarzania danych.
  2. Przysługuje Państwu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, o ile Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  3. Przysługuje Państwu prawo do przenoszenia danych, o ile Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody lub są niezbędne do zawarcia umowy oraz gdy dane te są przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
  4. Przysługuje Państwu prawo do dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
  5. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w związku z Państwa sytuacją szczególną o ile przetwarzanie Państwa danych osobowych jest niezbędne do zrealizowania zadania w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej.
  6. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych o ile uważają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się w sposób niezgodny z prawem.
  7. Państwa dane będą ujawnione:
  1. podmiotom świadczącym usługi, na rzecz administratora danych, na podstawie zawartych umów dotyczących: serwisu i wsparcia systemów informatycznych; utylizacji dokumentacji niearchiwalnej oraz przekazywania przesyłek pocztowych.
  2. na stronie internetowej Urzędu pod adresem www.bip.umww.pl.
  1. Państwa dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjęcia jakiejkolwiek decyzji oraz profilowania.

15.     Państwa dane osobowe nie są przekazywane do organizacji międzynarodowych i państw trzecich.



Osoba odpowiedzialna za:
wytworzenie informacji: 2012-11-26 Iwona Rakowska
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2012-11-26 14:37:12 przez Tomasz Spychalski
ostatnia zmiana treści: 2025-09-16 12:53:39 przez Paulina Kościelska

Rejestr zmian - poprzednia opublikowana wersja artykułu - pokaż rejestr



Urząd Marszałkowski
Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, tel.: 61 626 66 66

Biuletyn Informacji Publicznej
www.gov.pl/web/bip

Stronę odwiedzono 28408 razy
UMWW ©2025