Wydawanie wtórników zaświadczeń ADR dla kierowców przewożących towary niebezpieczne
Nazwa sprawy/procedury
Wydawanie wtórników zaświadczeń ADR dla kierowców przewożących towary niebezpieczne
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (tj. Dz.U. 2024r. poz. 643).
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 236).
Wymagane dokumenty
- Formularz zgłoszeniowy - pobierz dokument
- Oświadczenie o utracie dokumentu ADR, jego zniszczenia w stopniu powodującym nieczytelność, a także zmiany stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nim zawartych zawierająca klauzulę o następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
- Wniosek do Marszałka Województwa Wielkopolskiego - pobierz dokument
- Klauzula informacyjna – RODO - pobierz dokument
- Dowód wpłaty za wydanie zaświadczenia oraz za wpis do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
Departament Infrastruktury
al. Niepodległości 34
61-716 Poznań
Termin załatwienia sprawy
14 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie wtórnika zaświadczenia ADR
Sposób załatwienie sprawy (opis procedury)
W przypadku utraty zaświadczenia ADR, jego zniszczenia w stopniu powodującym nieczytelność, a także zmiany stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nim zawartych, na pisemny wniosek kierowcy marszałek województwa w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku przesyła kierowcy, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, na adres wskazany we wniosku:
- wtórnik dokumentu - pod warunkiem złożenia marszałkowi województwa wraz z wnioskiem oświadczenia o utracie dokumentu albo
- nowy dokument.
Oświadczenia o utracie dokumentu, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Kierowca dokonuje zwrotu zniszczonego dokumentu oraz dokumentu wymagającego zmiany danych osobowych niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania nowego dokumentu albo wtórnika.
Kierowca, który po uzyskaniu wtórnika odzyskał utracony dokument, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany zwrócić ten dokument marszałkowi województwa w terminie 14 dni od dnia jego odzyskania.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
Opłaty
Opłatę za wydanie wtórnika zaświadczenia ADR w kwocie 50 zł należy wnieść na konto Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, nr konta: 70 1020 4027 0000 1102 0396 7973
Osoba do kontaktu w danej sprawie
Joanna Wdowiak, Grzegorz Fekner
Departament Infrastruktury
al. Niepodległości 34,
tel.: 61 626 70 64, 61 626 70 55
e-mail: joanna.wdowiak@umww.pl, grzegorz.fekner@umww.pl
Dodatkowe informacje
Dokumenty składa się osobiście lub za pośrednictwem poczty w:
PUNKCIE KANCELARYJNYM
URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO
parter,
al. Niepodległości 34
61-714 Poznań
e-mail: kancelaria@umww.pl
wytworzenie informacji: 2020-07-21 Agnieszka Kubiakowska – Michalak
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2020-07-21 11:09:39 przez Tomasz Orłowski
ostatnia zmiana treści: 2024-07-23 09:07:06 przez Karolina Pyterek